piątek, 1 sierpnia 2014

Ecco Biom A - 3000 km

Nieprzypadkowo wczoraj przebiegłem właśnie 24 km. Właśnie tyle brakowało do ... przekroczenia dystansu 3000 km. Ten model ("A") teoretycznie przeznaczony jest dla szybkich biegaczy, takich którzy dystans 1 km pokonują w 4 minuty lub szybciej. Mi tylko raz udało się przebiec w nich kilometr w 4 minuty (w Niemczech). Przeważnie biegam w tempie ok. 5,5 minuty/km. Gdy je kupowałem to Ecco sugerowało, aby przez miesiąc uczyć się w nich biegać (naprawdę). Od samego początku "pasowały" mi te buty - właśnie dlatego, że nie mają żadnych systemów amortyzacji. Wolę zdać się na amortyzację moich stóp. Myślę że powinny wytrzymać jeszcze tysiąc a może dwa tysiące kilometrów. Widać, że podeszwa jest już zużyta ale wcale mi to nie przeszkadza tzn. moje stopy są nadal chronione przed kamieniami, szkłami itp. i to mi wystarcza. Nawet sznurowadła się trzymają. Praktycznie 99% moich biegów, to biegi po asfalcie. Gdy zaczynałem przygodę z bieganiem, to czytałem iż właśnie twarde powierzchnie (asfalt, beton) są przyczynami kontuzji biegaczy. Po kilku latach biegania nabieram przekonaniu, że to właśnie producenci obuwia biegowego i "ich systemy amortyzacji" są przyczynami większości kłopotów "kolanowych". 
Więcej fotek (dla zainteresowanych) :-)
_____
27.05.2016'
Te same buty po 5000 km http://szachyibiegi.blogspot.com/2016/05/ecco-biom-5000-km.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz