niedziela, 28 kwietnia 2019

Dwa dni w plecy

Wczoraj i dzisiaj "musiałem" jechać na szkolenia dla nauczycieli ze szkół w projekcie "Wielkopolsk@ 2020". Pierwszego dnia prowadzący przedstawił nam w formie prezentacji zawartość książeczki, którą i tak otrzymaliśmy. Generalnie chodziło o przedstawienie celów i założeń i idei i promocji. Ale w rezultacie dowiedziałem się, że za wiele nie będę mógł zrobić i najważniejsze, żeby przełącznika nie resetować, bo jeszcze kary będą. W dniu dzisiejszym były zajęcia praktyczne. Odebraliśmy profesjonalne (?) zestawy głośnomówiące oraz profesjonalne (?) kamerki internetowe. To niby sprzęt do telekonferencji między szkołami. Już widzę oczami wyobraźni ... te telekonferencje między szkołami. Do tego trzeba będzie korzystać z ich oprogramowania i to niby chyba takie ważne było. Jak się spytałem, czy nie prościej byłoby Skype wykorzystać? To się dowiedziałem, że ta sieć, w której niby będziemy, to właśnie będzie miała wiele ograniczeń. Niby właśnie Skype nie będzie działał i FB niby też i jeszcze inne rzeczy mogą nie działać. No nieźle, to może jeszcze okaże się, że ten Internet co jest w szkole, to już nie będzie takim "normalnym" internetem? Czyli "zamienił stryjek siekierkę na kijek". Właściwie to ... szkolny administrator, to nic nie zrobi, a ... może będzie musiał użyć prywatnego internetu, bo zgłosić awarię będzie można tylko przez stronę, ale ... jak zgłosić, skoro będzie awaria. Namiastkę tego już mam, ... jak mam problem z siecią w szkole i dzwonię, to ... każą mi maila napisać. Teorie spiskowe aż się proszą o wzmianki. Cała sieć ma być na sprzęcie Huawei ... hmmmm. Zestawy głośnomówiące i kamery ... praktycznie każdy laptop ma mikrofon, głośniki i kamerkę. Czyżby jakiś duży zakup sprzętu o konkretnych parametrach? Idealna okazja do korupcji. Wszędzie jakieś hasła, konta i blokady ... Do tego jeszcze ściąganie nauczycieli na dwa dni, często z odległych miejscowości. Ja zrobiłem przez te dwa dni 320 km. 

_
Wszystko to w czasie, gdy PITS tuż, tuż, a NIVEA też się kręci. 
-
Dobra informacja z YT - Animatron - tworzenie animacji 2D, właśnie przekroczył 50k wyswietleń.
Gdyby się zdarzyła opcja wcześniejszej emerytury, to ... bardzo poważnie się zastanowię :)
-
W piątek był jakiś niesamowity skok wyświetleń - 1,5 tys. czyżby jakiś atak?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz