piątek, 5 kwietnia 2019

Osiąganie ZEN(booka)

Mało spałem w nocy. Wcześnie się przebudziłem. Wschód Słońca był ... bardzo widowiskowy, ale nie zdążyłem zrobić zdjęcia, ale się nacieszyłem widokiem. Wczoraj wiele godzin spędziłem przy montażu filmu konkursowego NIVEI. Razem poświęciłem temu filmowi naprawdę wiele czasu. Nie publikuję, bo jeszcze nie mogę. Montowałem w ffDiaporama, darmowym programie na domowym laptopie z Windowsem. Na pewno lżej by mi się robiło w iMovie na Mac'u, ale nie wszystkie efekty byłyby możliwe. Pewnie skutecznym rozwiązaniem byłaby hybryda, czyli wycinanie i przegląd ścieżek na Mac a efekty w ffD. Ostatecznie wyszła wersja, którą oceniam na 80 do 90% możliwości. Uważam, że film ma duże szanse znaleźć się w finałowej piątce, ale to są moje odczucia a jak będzie, to się okaże.
Cały czas mam nadzieję zostać testerem, a właściwie właścicielem ASUSa ZenBook. Laureaci mieli zostać ogłoszeni dzisiaj, ale dzień dobiega końca ... a ja ZenBooka nie mam i chyba szanse maleją. Gdybym wygrał, to montaż filmu byłby znakomitym poligonem doświadczalnym. Mógłbym porównać np. liczbę klatek renderowanych na sekundę (w odniesieniu do obecnego sprzętu (ok. 5/s)).
-
Dzisiaj miało się coś wyjaśnić w sprawie strajku nauczycieli. Propozycja strony rządowej - zwiększenia pensum, raczej przesądzi o tym, że strajk będzie. Nawet dziecko się domyśli, że wiązać by się musiała, ze zwolnieniami dużej liczby nauczycieli. Ja osobiście z założenia jestem przeciwnikiem strajków, ale w poniedziałek, chociaż nie należę do związków zawodowych - podpiszę listę strajkową. Nie może być tak, że rząd na prawo i lewo rozdaje pieniądze (które wcześniej zabierze pracującym) niepracującym. Nie może być tak, że zamiast dialogu jest propaganda. Dzisiaj widziałem na FB film młodego człowieka, który bardzo przeklinał, ale popierał strajk, ale najbardziej podobał mi się komentarz jednego mojego znajomego (z Internetu).
Zwłaszcza ostatni akapit - nauka ... jako PRZYWILEJ!  ... a nie obowiązek. Mam dokładnie takie same poglądy na to zagadnienie.
__
Dopiero w poniedziałek pojawiły się wyniki (ZENBOOK). Wygrały kobiety. Może przez to, że ... to czasopismo dla kobiet? Ale nie przegrałem z "byle kim". Wydaje mi się, że znalazłem stronę jednej ze zwyciężczyń ... Karolina Zawada, to ... był poważny przeciwnik :)
Widocznie przyłożyła się bardziej niż ja. Szkoda, że nie można poczytać prac ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz