środa, 16 stycznia 2019

Problematyczna instalacja drukarki HP w Win 10

Przy pierwszej próbie instalacji drukarki HP LaserJet P1102 na komputerze z Windows 10 otrzymałem komunikat podobny do tego na obrazku, tyle, że po polsku i mówiący o moim instalatorze. To był instalator ze strony producenta ... nie to nie poświęciłem się i poszukałem płyty CD, która była z drukarką. Teoretycznie udało się zainstalować, wskazać jako drukarkę domyślną, tylko drukarka nie miała absolutnie zamiaru drukować. Wszelkie wskazania były OK, natomiast przy próbie drukowania widziałem tylko przez moment w kolejce wydruku pojawiający się i znikający dokument a drukarka ani drgnęła. Szukałem tematu w Internecie i ... żadne rozwiązanie nie dawało skutku. Instalowałem firmware drukarki i nic. Oczywiście w systemie cały czas wszystko OK, że drukarka podłączona, że sterownik aktualny itd. Odinstalowywałem i instalowałem na nowo, zatrzymywałem bufor drukowania i czyściłem folder .../spool/... (ale tam nic nie było) i nic. Gdy już byłem prawie gotów się poddać, bo zmarnowałem na ten problem razem z 8 godzin, to w końcu natknąłem się na film na YT, w którym była informacja jak włączyć/wyłączyć w zasadach zabezpieczeń lokalnych - kontrolę konta użytkownika ...
Okazało się, że ta kontrola nie była określona, no to ją wyłączyłem. Trzeba było zrestartować komputer, aby ustawienie zadziałało. Następnie przy włączonej drukarce wyjąłem kabel zasilający odczekałem 60 sekund (bo z wcześniejszych prób wiedziałem już, że tak restartuje się drukarkę). Podłączyłem kabel, nacisnąłem przycisk włączający drukarkę, nastąpił rozruch i ... pojawił się komunikat, czy chcę zainstalować na nowo drukarkę? ... no to ciach OK i teraz nastąpiła instalacja (zapewne już z tych wcześniej pobranych instalatorów, ale za to bez komunikatu "czerwonego"). Pytanie o wydruk strony testowej ... OK i ... drukarka ruszyła.  Ciężka jest praca informatyka.
-
Nie udało mi się nadal uruchomić SR (a dokładniej FA) na innym niż lokalny komputerze, ale jestem już blisko.
-
Tylko od czasu do czasu zerkałem na partię JKD, zwłaszcza jak zobaczyłem, że Radżabow uzyskał znaczną przewagę. Na szczęście ... partia zakończyła się remisem.
-
Warcaby - link do ciekawego bloga

4 komentarze:

  1. Dobrze wybierać sprzęty solidnej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za wytłumaczenie, sama miałam probem z tą drukarką

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za kolejny rzetelny wpis. Znakowanie przemysłowe? Według mnie wysokiej jakości sprzęt można znaleźć w Promark Serwis! Są również inne firmy, które oferuję tego typu rozwiązania, natomiast serwisowanie jest bezsprzecznie najlepsze!

    OdpowiedzUsuń