sobota, 10 lutego 2018

Szachy Fischera na najwyższym poziomie

Dopiero dzisiaj zacząłem śledzić ten pojedynek gigantów szachowych. Nie do wiary, że wczoraj udało mi się przekonać moich podopiecznych na kółku zachęcić do rozegrania pierwszych partii szachów 960 w historii naszej szkoły a był to pierwszy dzień tego meczu a ja nie byłem świadomy, że się zaczął (taki mecz). Podświadomość? O dziwo uczniów zainteresowała ta odmiana szachów a ja zapowiedziałem zorganizowanie pierwszego turnieju. Śledziłem tę partię i teoretycznie zapowiadał się czwarty remis ale ... była szansa dla Carlsena i nie odpuścił i wycisnął zwycięstwo.
-
Dzisiaj w końcu udało mi się dotrzeć do mechanika i emulator sondy lambda (drugiej) został zamontowany. Przy okazji mechanik rozwiązał problem innej kontrolki (udział w kolizji). Wizyta nie była tania - 200 zł. Wyjeżdżając miałem nadzieję, że wszystko będzie już dobrze ale zostawiałem margines błędu, bo zbyt wiele razy już się przejechałem. Teoretycznie wracałem bez zapalonych kontrolek i z normalnie działającym silnikiem. Postanowiłem zatankować do pełna przed wyjazdem do Bydgoszczy, który zapowiadał się jako świetny egzamin dla samochodu. Niestety już po kilku kilometrach pojawiły się stare objawy. Nagle pojawiało się na wyświetlaczu spalanie na poziomie kilkunastu litrów na 100 km, silnik wyraźnie tracił moc. Nawet rozważałem powrót do domu ale jednak dojechałem do Bydgoszczy. Chwilami silnik pracował normalnie ale większość trasy jechał na bogatej mieszance. Powrót z Bydgoszczy i ... znów średnio - raz lepiej, raz gorzej. W okolicach przejechanych 100 km zapaliła się znów kontrolka checkengine. Najgorzej było po zwolnieniu lub zatrzymaniu, gdy trzeba było się rozpędzać. O ile wskazania stanu zbiornika są miarodajne, to oceniam, że spalanie rzeczywiste było na poziomie ponad 10l/100km tzn. przejechałem ponad 120 km a ubyło ok. 12-15 litrów paliwa. Oczywiście znów zacząłem przeszukiwać sieć - czy przypadkiem nie jest potrzebna jakaś adaptacja?
Cóż, ... jeszcze kilka dni będę obserwował zachowanie samochodu. Wkrótce będę musiał robić przegląd i to się zrobi ciekawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz