poniedziałek, 7 sierpnia 2023

Jak inwestować pieniądze? (2023)

 

Rok temu popełniłem wpis o inwestowaniu. Wtedy zauważyłem, że akcje Sygnity wzrosły w ciągu 6 miesięcy z 8 PLN na 20 PLN i właściwie było to do przewidzenia. Przynajmniej dla mnie, bo wiedziałem, że wchodzi dodatek węglowy i Sygnity będzie wdrażało moduł w swoim oprogramowaniu, a jednostki samorządowe będą musiały za to zapłacić. Przez rok cena tych akcji z 20 PLN wzrosła do 34 PLN, a przez pewien czas była nawet 43 PLN. Samo inwestowanie na ślepo pewnie niewiele się różni od hazardu. Jednak jeśli się rozumie i analizuje sytuację i trochę się człowiek zna, to ... myślę, że można spróbować. Pewności oczywiście nigdy nie będzie. Np. obstawiłem dzisiaj (za 10 PLN) zakład, że JKD przejdzie do następnej rundy w Pucharze Świata i ... przeszedł. Przy okazji dołożyłem kilka "pewniaków", żeby kurs był lepszy. Kurs 1,01 graniczy niemal z pewnością zdarzenia, a jednak ... jak to w hazardzie, wszystko może się zdarzyć.
W każdym razie ... otworzyłem rachunek inwestycyjny.
Co z tego wyniknie? Zobaczymy za rok. Wczoraj na turnieju zagrał pewien znajomy z młodych lat, o którym wiem, że jest komornikiem. W wynikach wyszukiwania wyskoczyło wysoko jego oświadczenie majątkowe (bo widocznie muszą składać). Jedną z pierwszych pozycji były środki finansowe (czy jakoś tak) a tam ... niemal milion. Oczywiście były jeszcze dalsze pozycje w postaci nieruchomości itd. W takim razie są ludzie, którzy potrafią inwestować pieniądze. Ja ciągle się uczę, a emerytura tuż, tuż. Na pocieszenie ... właśnie ten znajomy, powiedział mi w czasie turnieju, że dobrze się trzymam :)

2 komentarze:

  1. "Utrzymanie i mieszkanie będzie darmowe. Wydatki zatem ograniczą się do zaledwie kilkudziesięciu, może stu złotych miesięcznie. Zatem dwa tysiące czterysta oszczędności!
    Ba! Żeby chociaż ze trzy miesiące wytrwać. A może pół roku?
    Uśmiechnął się do siebie. Później można by na procenty chociażby pożyczać i żyć jak jaśnie pan, nic nie robiąc" - Kariera Nikodema Dyzmy.
    Wg mnie zrozumienie tej idei to klucz do finansów osobistych.
    Ja ją przyswoiłem w wieku 11 lat. Teraz mam 54, a na emeryturze jestem od maja 2007 roku.
    Czy dobrze wyglądam? Pani dietetyk twierdzi, że mój wiek metaboliczny to 39 lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałem wcześniej środków, które mógłbym zainwestować. Chociaż ... gdyby tak zebrać wszystkie kwoty, które wydałem na różne monopole ...? Z 10 lat paliłem, pić alkoholu nie musiałem, ale trochę wypiłem, na hazard nie wydałem fortuny, ale chciałbym wygrać tyle ile przegrałem :) Zatem trochę by się zebrało. Nie wiem jaki jest mój wiek metaboliczny, ale okazuje się, że mam bardzo niski puls tzn. przeważnie pięćdziesiąt kilka, czyli poniżej 60, to mniej niż norma. Ja interpretuję to tak, że moje serce może jeszcze dłużej "pochodzić", bo wolniej chodzi.

      Usuń