wtorek, 8 sierpnia 2023

Pierwsze zlecenie

 

Nie jest intuicyjne środowisko pkosupermaklera ... Gdy wczoraj założyłem konto inwestycyjne, to ... nic nie dostałem. Dopiero dzisiaj przyszła wiadomość z loginem i informacją, że hasło przyjdzie SMSem. Wczoraj nic nie byłem w stanie zrobić ... a powinna chociaż przyjść informacja, że właśnie tak będzie, czyli mam poczekać do dzisiaj. Dzisiaj wszedłem, ale ... dalej nic nie mogłem zrobić, bo nie widziałem żadnych środków i nie było oczywiste jak te środki przetransferować. Próba dodzwonienia na infolinię nie powiodła się. Czekałem, ale ile można. W końcu wykryłem w ustawieniach jakiś numer konta do wpłat, to wpłaciłem 100 PLN. Oczywiście to było w ramach eksperymentu. Ponieważ pobierana prowizja nie mniejsza, niż 5PLN, wiec nie udało mi się zlecić kupna trzech akcji. Ja oczywiście tych akcji jeszcze nie mam, dopiero ... mogę je mieć.

3 komentarze:

  1. Inwestowanie jest krokiem numer 2 do uzyskania wolności finansowej. Krok numer 1 to dobrowolne oszczędności. Najwyższe mają ponoć Szwajcarzy. Oszczędzają około 22% swoich dochodów. Mieszkańcy Luksemburga (niespełna 20%) i Norwegowie (około 18%) uzupełniają podium. Polacy, podobnie jak Amerykanie, oszczędzają około 4-5% dochodów. Mój wynik za ubiegły rok to prawie 52%.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile jest kroków do uzyskania wolności finansowej? Mi trudno jest ocenić ile dobrowolnie oszczędzam :) Jak się trochę nazbiera oszczędności, to od razu żona coś wymyśli :) Gdybym był sam pewnie moje oszczędności roczne przekraczałyby 50% a gdybym zaczął je inwestować, to pewnie byłbym bogaty :) ale nie przejmuję się tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam takich, którzy twierdzą, że dwa:
      1.kredyt
      2.konsumpcja
      Oni mylą wolność z niewolą.😁
      A żona niech myśli jak zaoszczędzić 50% swojego dochodu. 😉

      Usuń