sobota, 4 maja 2019

PITS a juniorzy :)

No to się doczekałem ... reklamy. Nie udało mi się znaleźć żadnego celebryty, polityka, ... który by pomógł przy zrzutce. Ale czy na pewno? Okazuje się, że jeden ze sponsorów XXI PITS - Mateusz Różański właśnie dzisiaj został Mistrzem Polski do lat 8! Gratulacje! Brawo! Z własnej skarbonki przekazał 20 zł, chociaż wiedział, że nie będzie mógł zagrać w Wapnie. Właśnie ze względu na Mistrzostwa Polski. 
Pod relacją z XXI PITS pojawił się komentarz od mamy młodej szachistki. To bardzo budujące. 
Przy montażu filmu z turnieju, sprawdziłem, któż to grał z GM Adrejem Maksimenko i okazało się, że był to zwycięzca w kat. juniorów - Jan Klimkowski, a w tej konkretnej partii zremisował z arcymistrzem! Bywały momenty, gdy zastanawiałem się nad podziałem na grupy wiekowe, ale życie pokazuje, że ... trzeba dać szansę młodym, niech uczą się od najlepszych. Cóż to za przyjemność, pokonać równolatka, który ma słabszy poziom? Wyzwaniem jest walka z arcymistrzami! Już od najmłodszych lat. Gdyby tak przejrzeć wszystkie edycje PITS, to znalazłoby się tam kilkoro (a może nawet więcej) medalistów Mistrzostw Polski. Nie szukając daleko - grał przecież w Wapnie GM Jacek Tomczak, krótko po zdobyciu tytułu Mistrza Świata do lat 18.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz