niedziela, 19 maja 2019

Niespodziewani mistrzowie

Wątpię, aby ktoś tak wytypował (przed) złotych medalistów Mistrzostw Polski w Szachach 2019'.
GM Kamil Dragun, to chyba nawet pierwszej polskiej dziesiątce rankingowej nie jest. IM Iweta Rajlich w dzisiątce pewnie jest, ale też mało było o niej słychać. Kojarzy mi się, że Kamil trochę ostatnio przebywał w USA. Iweta z racji małżonka, też mogła być za granicą, ale to tylko moje domysły. Zmierzam jednak do tego, że oboje byli ... mało rozpoznani przez "lokalne" środowisko, tzn. mogli być zaskoczeniem i chyba wykorzystali tę szansę. W każdym razie GRATULACJE! Wygrali ... pewnie.
-
Zastanawia mnie, że gdy pisałem ten tekst, to jeszcze nie było chociaż zajawek na stronach PZSzach.
Za to bardzo długo na stronach chess24 była, przed rundą wyświetlona wynikowa pozycja na ostatniej desce. Rzeczywiście GM Monika Soćko wygrała, ale ...
-
W typowaniu mężczyzn, nie brałem udziału w dwóch rundach, bo gdy zaglądałem, to jeszcze nie było możliwości, a później było za późno. Jednak wynik jest jeszcze nie najgorszy. W ostatniej rundzie tylko jeden błąd. Publikuję tabelę, ale nie wiem po której to rundzie. To małe niedociągnięcie organizatorów, chyba, że ja nie wiem gdzie to sprawdzić.
-
Sprawdziła się moja prognoza w sprawie Państwa Soćków :) Tzn. srebro u pań i brąz u panów :) Państwu Gajewskim poszło gorzej a ... zabrakło Państwa Wojtaszków :)
Cóż ... w rodzinie SIŁA!

JKD przegrał pierwszą partię dogrywki, chociaż nie było źle. W drugiej zagrał to co poprzednio przeciwnik, ale ... tylko remis. W rezultacie odpadł. Dla odmiany GM Radosław Wojtaszek miał tę pierwszą partię słabszą ... a ostatecznie jest w ćwierćfinale. Do ćwierćfinału awansowali obaj Amerykanie (o azjatyckich korzeniach) i ... nie jest wykluczone, że obaj przejdą dalej. Bo Amerykanie maja wolę wygrywania. Tego nie można im odmówić i chyba zawsze są dobrze przygotowani mentalnie. Mają mocne nerwy, a to jest ważne w sporcie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz