sobota, 23 marca 2019

Znalazłem kartę ... i jej właścicielkę

Cały czas obmyślam jak pozyskać sponsorów, zdobyć środki na XXI PITS. Dzisiaj, jak zwykle w soboty, pojechałem zapalić znicz na grobie ojca. Idąc już do samochodu, zauważyłem na ziemi plastikową kartę. Początkowo pomyślałem, że pewnie przeterminowana. Pochyliłem się podniosłem i patrzę ... ważna do 01.2022. Na cmentarzu byłem sam, tak więc nie było kogo spytać. Przeczytałem imię i nazwisko właściciela a właściwie właścicielki i przyszła mi do głowy pewna osoba. Jak się jednak skontaktować? Córka typowanej osoby od pewnego czasu uczęszcza na zajęcia kółka szachowego. Zatem znalazłem telefon w dzienniku elektronicznym. Wysłałem SMSa i ... bingo. Trafiłem. Niemal natychmiast oddzwoniła (ona nie wiedziała, kto pisał SMS, bo się nie podpisałem). Umówiliśmy się na odbiór. Ja już sobie wymyśliłem jak zrealizuję znaleźne, że nie przyjmę żadnej kwoty, tylko odeślę na stronę zrzutki, aby dokonała zasilenia funduszu nagród w kwocie dowolnej, bo każde, nawet 10 zł się przyda. A tu ciach ... przyjeżdża właścicielka i mnie zaskakuje jakąś tajemniczą torebką. Ja nie chcę przyjąć, ale ona nalega. W tym momencie trochę głupio mi wspominać o zrzutce ... no bo jak? Ale wspominam o tej zrzutce. Gdy właścicielka odjeżdża, zaglądam do torebki a tam butelka Ballantine's. Taka butelka, to ... kilkadziesiąt zł i jak tu jeszcze kogoś naciągać na wpłatę? :) Będzie, to będzie. Nie będzie, to nie będzie.
--
Wkrótce napiszę wpis, nad którym myślałem zaraz po przebudzeniu ("poproś celebrytę o 10 zł")
--
Teraz jeszcze informacja co zrobić, gdy zgubisz kartę kredytową lub debetową?
Utraconą kartę należy natychmiast zastrzec i może to zrobić nawet dziecko. Zastrzeganie dokumentów (nie tylko kart płatniczych, ale też dokumentów osobistych i prawa jazdy czy paszportu) jest dziecinnie łatwe. W 2014 r. został uruchomiony System Zastrzegania Kart. Wystarczy zadzwonić pod numer 828 828 828, który jest czynny całodobowo. Po uzyskaniu połączenia jesteśmy pytani o to, który bank wydał utraconą kartę. Następnie system (bo całe rozwiązanie jest oparte na automatycznym rozpoznawaniu mowy) przekierowuje nas do odpowiedniego banku, który przeprowadza dalszą procedurę zastrzeżenia karty. Zastrzeżenia można też dokonać w placówce dowolnego banku.

1 komentarz:

  1. Koleżanka niedawno znalazła cenny przedmiot i zaniosła na policję. Jednak będzie chciała w tej sprawie też uzyskać poradę prawną. Do końca nie jest pewna jak to jest z tym znaleźnym. Chce się zgłosić do poleconej kancelarii https://radcaprawny-trojmiasto.pl/ . Z pewnością rzetelnie jej naświetlą całą sytuację.

    OdpowiedzUsuń