środa, 6 marca 2019

Między młotem a kowadłem

Nasze asy grają w Pradze. GM Radosław Wojtaszek zremisował z GM Viditem Santoshem, chyba trochę za ostrożnie. GM JKD ... mimo dużo gorszej pozycji, ostatecznie pokonał GM Rapporta w niemal stuposunięciowej partii. Widocznie czasami trzeba zaryzykować, aby wciągnąć przeciwnika w bagno. W pozycji na zdjęciu, aby utrzymać przewagę, białe powinny zagrać pionem na a5, ale to naprawdę trudno znaleźć. Ostatecznie dzięki wygranej JKD ... wychodzi na prowadzenie, ponieważ wszystkie pozostałe partie zakończyły się remisami.
-
Nie wiem, czy było oficjalne referendum na temat strajku, ale gdy po czwartej lekcji wszedłem do pokoju nauczycielskiego "zostałem zmuszony" do zadeklarowania się w sprawie kwietniowego strajku. Odpowiedź nie była dla mnie łatwa. Z przekonania jestem wrogiem strajków, ale widziałem że determinacja była duża. Początkowo nie chciałem odpowiadać, ale ... ostatecznie zgodziłem się przystąpić do akcji strajkowej. Aczkolwiek moją odpowiedź zacząłem od wypowiedzenia swojego zdania na temat strajków. Trudno się wyłamywać w takich warunkach. Rząd "sam się prosił" o taki rozwój wypadków. Nic lepiej nie oddaje obecnej sytuacji, niż stwierdzenie:
Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi za ich własne pieniądze. - Alexis de Tocqueville
To bardzo stare stwierdzenie i jakże prawdziwe. Rząd rozdaje pieniądze na prawo i lewo, ale to nie są pieniądze rządu. Te pieniądze trzeba najpierw komuś zabrać. Oczywistym jest, że opozycja poprze protest, ale oni nie są ani trochę lepsi a może wręcz gorsi. Kiedy ludziom otworzą się oczy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz