niedziela, 22 stycznia 2023

Nieustraszony łowca bugów

 

Na początek wyjaśnienie - "bug", to w żargonie informatycznym - usterka powodująca niewłaściwe działanie.

Wczoraj już nie chciało mi się opisywać "przebojów" z Budzynia i psuć klimatu wpisu. W każdym razie były dwa turnieje a "musiałem" wyświetlać je w dwóch oknach na jednym ekranie. Wszystkie dzieci były bk ale organizator poprosił mnie o "sztuczne" ustawienie listy startowej według jego rozeznania o sile gry zawodników. Wiem, że ręczne ustawienie listy startowej funkcjonuje w turniejach kołowych. To były turnieje szwajcarskie, ponieważ nie mogłem na szybko znaleźć, to widząc, że CM uporządkował listę startową alfabetycznie (a nie według kolejności wprowadzania) na szybko wpadłem na pomysł, aby sztucznie pozmieniać zawodnikom ranking lokalny i w ten sposób ustawić przynajmniej górę tabeli (w obu turniejach) natomiast w domyśle miałem zamiar po turnieju "wyprostować" sytuację i powpisywać ponownie wszystkim 1000. Teraz najdziwniejsze w jednym turnieju wszystko poszło normalnie i rankingi powróciły do normy, natomiast w tym drugim teoretycznie w liście startowej wszystkim wyświetla 1000, ale w zakładce wyniki przy zawodnikach są te "sztuczne" rankingi. Pierwotnie myślałem, że to może wina danych w chmurze i wkrótce się odświeżą ... ale po kilku godzinach nadal to samo. Do tego jedna dziewczyna niby uzyskała połowę punktów, czyli ranking 1000 wymagany na żeńską kategorię piątą, a nawet przy "sztucznych" rankingach miała 1006, ale nie dostała tej V kat. Nie zostało nic innego jak pisanie do autora programu. Jakie było rozwiązanie? Wystarczyło wejść do dowolnej rundy i nawet nie zmieniając wyników, kliknąć przycisk "zapisz" (ja wszedłem do pierwszej rundy i na pierwszej szachownicy zmieniłem wynik, zapisałem, następnie przywróciłem, zapisałem i ... zadziałało. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz