wtorek, 5 maja 2020

Prymitywne konstrukcje do zbierania wody

Pierwotnie chciałem zatytułować ten wpis wplatając coś z MacGyver -em, ale właściwie ... po co. Już dawno przymierzałem się do zakupu zbiornika typu Mauzer, ale ... zawsze coś było nie tak. Ostatecznie trafiłem na ofertę z Gołańczy i za 300+50 zł mam całkiem przyzwoity zbiornik. Odszukałem jakieś resztki rurek, przejściówek, ... i kostek betonowych. Prymitywna, ale skuteczna konstrukcja pozwoliła przechwycić w ciągu pierwszej doby prawie 250 litrów wody. Mogę tylko żałować, że nie zabrałem się za to wcześniej. Jutro ma padać ... zobaczymy ile uda się przechwycić.
-
Dzisiaj widziałem film, z którego wynikało, że winowajcą suszy w Polsce są ... rowy. Właśnie te rowy, które wcześniej służyły do odprowadzania nadmiaru wody powodują, że ta woda spływa najpierw do rzek a później do morza. Autor ma teorię, że nie pomogą żadne zbiorniki retencyjne lecz należy albo spiętrzać rowy albo ... je zasypać. Właśnie po to, aby woda nie spływała. ... Coś w tym jest. Możliwe, że kiedyś te rowy były potrzebne, ale ... obecnie powodują, że opady szybko  ... odpływają. Zatem zamiast inwestować w wielkie zapory ... może prościej byłoby zainwestować w spiętrzanie rowów lub wręcz ich zasypywanie.
-
W końcu jest podatek od deszczu i nie wiadomo kiedy ... taki podatek może dotknąć takich szaraczków jak ja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz