W ubiegłym tygodniu "odpuściłem" sobie piątkowe podsumowanie. Dzisiaj też mi się nie chce, ale zmusiłem się. Nie sposób wiedzieć wszystko a detale są często bardzo istotne dla całej sprawy. Gdy pracowałem w Scratchu, kilka osób zgłaszało mi, że na moich filmach był przycisk "Udostępnij" a przy ich kontach, bo pracowali zalogowani, nie ma tego przycisku. Moje konto stworzyłem już wiele lat temu. Przez ten czas serwis ewaluował i zmieniał się jego wygląd. Widziałem, że wiele rzeczy było zmienianych, bo wszędzie się coś zmienia. Zdaję sobie sprawę, że niektóre serwisy są robione pod konkretną przeglądarkę i w innej przeglądarce już coś może nie funkcjonować. Pamiętałem, że Scratch nie był zbyt wymagający jeśli idzie o uzupełnianie danych. Jednak dopiero dzisiaj zdałem sobie sprawę, co ... może być powodem niepełnej funkcjonalności konta. Na potrzeby LIVE stworzyłem kolejne konto i poszło z płatka. Wtedy jednak przypomniałem sobie jak to dzieciom wspominałem, że mogą (przy zakładaniu) podać dowolny adres, byle wyglądał na prawdopodobny. Wspomniałem, że może to się przydać, gdy zapomnimy hasła do swojego konta. W końcu rozszyfrowałem problem ... - aby konto było w pełni funkcjonalne trzeba potwierdzić e-mail, tzn. wejść do skrzynki i kliknąć w link aktywujący. W innych serwisach jest to nieodzowne i nie idzie bez potwierdzenia adresu działać, w Scratch można funkcjonować w niepełny sposób. Ja jestem przyzwyczajony, że wszędzie potwierdzam, ale wpaść na to, że inni nie potwierdzają ... wcale nie jest łatwo. Dzisiaj pokazywałem tworzenie formularzy Google, które można potraktować jak projektowanie bazy danych. Pokazywałem i tłumaczyłem, że np. można zbierać dane publikując link do formularza w dowolnym miejscu. Ponieważ w tej klasie już kilka razy prezentowałem jak udostępniać plik na swoim dysku, to już tylko wspomniałem na końcu, bez pokazania (no bo ile razy można). Za jakiś czas sprawdzam w Classroom, czy może ktoś oddał zadanie? Jest link, klikam i ... oczywiście zamiast linka do pliku link do wypełnienia formularza. Od uczennicy o ambicjach na 6 a czego oczekiwać od słabszych uczniów? Oczywiście trzeba zachować spokój i nie poddawać się emocjom. Trzeba się zastanowić jak w danym, konkretnym przypadku postąpić, aby odnieść najlepszy skutek, aby uczeń się nie zniechęcił. Inny przypadek - trzeba było wystawić propozycje ocen. Były same 4 i to miałem świadomość, że były naciągane, więc wpisałem jako propozycję 4. Za jakiś czas dostaję wiadomość, że przecież tak się starał(a), że jedyn(a) na wszystkich LIVE był(a), że tyle się napracował(a) ... i tylko 4. Okazuje się, że prace nie przez Classroom wysyłane, okazuje, że rzeczywiście aż podejrzanie dobrze zrobione. Wiem, że dziecko o "słabej" psychice, z trudnościami życiowymi itd. itp. Jak postąpić? Uwierzyć w tę nagłą pracowitość i zaangażowanie? Skrzywdzić i dobić kolejną porażką życiową, która może jeszcze pogłębić problemy psychiczne?
Mógłbym oczywiście opisywać wiele takich przykładów - co ludzie potrafią wymyślić a ja później muszę rozkminiać - o co chodzi?
Oprócz zwykłej pracy, co rusz wpadają dodatkowe sprawy, na ogół związane z jakąś formą pomocy. Do tego lektura różnych pism i regulaminów, żeby ewentualnie gdzieś o coś wystąpić. Zajęć jest tyle, że ... pisać się już nie chce, ale się nie poddaję.
__
JKD wylądował ostatecznie na przedostatnim miejscu Lindores Abbey Rapid Challenge. W przedostatniej rundzie dostał lanie od Nakamury i ... tylko zwycięstwo nad Carlsenem, trochę ratuje sytuację i pozwala wyjść z twarzą z tego turnieju.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz