piątek, 1 maja 2020

Piątkowe podsumowanie zdalnego nauczania w Wapnie #5

Są ludzie, którym nie podoba się moje pisanie na szkolnych (publicznych) stronach. Jednak ja jestem osobą, którą ciężko zatrzymać ... taka uroda flegmatyków :)
Właściwie, to ... nie będę wiele pisać. Wczoraj chciałem bojowo przetestować Hangouts, ale tylko 6 osób uczestniczyło (a na LIVE było kilkanaście) a ... tylko jeden uczeń odważył się kamerę włączyć (jeszcze dwóch mikrofony). Zanosi się jednak, iż będzie to ... bardzo dobre rozwiązanie. Skoro wszyscy (u nas [teoretycznie]) są w Classroomach, to wszyscy mają konta Google, to wszyscy mogą korzystać z Hangouts. Zatem w Classroom wystarczy opublikować link (albo wręcz ustawić wydarzenie w kalendarzu) i wszyscy są powiadamiani i wszyscy mogą (teoretycznie) uczestniczyć w wideokonferencji. Można przełączyć się w trakcie na inne źródło zamiast kamery - np. ekran komputera lub ekran wirtualnej kamery. Można wychodzić i ponownie przychodzić, można brać udział biernie (być tylko słuchaczem), bardziej odważnie tj. z mikrofonem lub kamerą lub jednym i drugim a do tego może się odbywać czat tekstowy.
Tak to często jest, że ludzie szukają gdzieś, ... a mają rozwiązanie pod ręką. Do tego darmowe i znakomite. Film miałem zrobić dzisiaj, ... ale jeszcze odpoczywam od komputera.
To jeszcze raz przypomnę wcześniejszy film o porównaniu Hangouts oraz YouTube.

-
W końcu zrobiłem film o wideokonferencjach, ale ... jeszcze nie jestem zadowolony, bo ... jeszcze chyba nie wszyscy zrozumieją, bo ... za mało podkreśliłem:
1. kliknąć "ROZMOWA VIDEO";
2. kliknąć "SKOPIUJ LINK DO UDOSTĘPNIANIA";
3. ... udostępnić link (np. w Classroom) i ... czekać; 
Trzy kliki i cała wideokonferencja!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz