niedziela, 2 lipca 2017

Indywidualne Mistrzostwa Niemiec

Przeglądając turnieje na świecie na chess24, wszedłem na Mistrzostwa Niemiec. Z pozoru ... powinno być "na bogato". Włączyłem film i zacząłem przecierać oczy. Odniosłem wrażenie, że grają ... w stodole. Naprawdę pomyślałem, że ta ściana w tyle, to nieotynkowany beton komórkowy. Patrzę jacy zawodnicy grają i ... Elo 2020. O co chodzi? Na szczęście po dokładniejszym przyjrzeniu się, okazało się, że ściana jest kamienna a wśród startujących są również zawodnicy o Elo 2600+.
Znalazłem nawet stronę tych Mistrzostw. Apolda, to miasteczko powiatowe w Turyngii. Mają nawet ciekawy pomnik szachowy.
Naprawdę trudna dwuchodówka. Nawet z podpowiedzią (roszada) nie jest łatwo rozwiązać. (może przez te futurystyczne figury). Nagroda za pierwsze miejsce - 3000 Euro też nie zwala z nóg. Wygrał taki trochę "przyszywany" Niemiec z Rumunii - 40-letni GM Liviu-Dieter Nisipeanu. Z tego co wyczytałem, to ... w czasie ostatniej rundy musieli przerwać rozgrywki i przenieść się do innej sali, bo ... sala w której grano została wynajęta na wesele. Wywiad przeprowadzony ze zwycięzcą ma tle reklamę lokalnego browaru ...
Ciekawie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz