niedziela, 8 stycznia 2017

Trenerzy ... najlepsi!

Mistrzostwa Polski w Szachach Szybkich 2017 ... zabrały mi większość niedzieli.
Oglądałem transmisję na YT. Bardzo mi się to podoba, na ogół widziałem ok, 120 odbiorców ale trzeba pamiętać, że to ... jeszcze cały czas początki takich transmisji, że ludzie/szachiści jeszcze nie przywykli do takiej opcji śledzenia imprez szachowych. Zabrakło GM Radosława Wojtaszka ale wiadomo ... dla niego nadchodzi ważniejszy turniej. Zabrakło też kilku innych - GM D.Świercz, GM J.Tomczak itd. Widziałem jak w ósmej rundzie GM Jan Krzysztof Duda wziął szybki remis z osobistym trenerem GM Kamilem Mitoniem, mimo że wcześniej zapowiadał, że będzie walczyć o zwycięstwo. Cóż ... plan przewidywał pewnie zwycięstwo w ostatniej rundzie z GM Bartoszem Soćko ale ... plan się nie udał i trener reprezentacji wybronił się i został Mistrzem Polski. W ósmej rundzie w partii Kanarek-Soćko w końcówce miał miejsce ciekawy incydent. Jak się później okazało grający białymi w lekko gorszej końcówce wieżowej (którą może i idzie obronić) zauważył, że została mu 1 sekunda i wykonał posunięcie jedną ręką a zegar przełączył drugą. Przeciwnik zareklamował i wygrał. Cóż przepisy, to przepisy.
-
Nawiązując do przepisów - JKM zrobił trochę zamieszania na FB wpisem o papieżu, z którego później tłumaczył się na swojej stronie. Oczywiście dla katolika takie tezy (JKM) są  ... co najmniej bulwersujące ale warto się im przyjrzeć. W końcu żaden człowiek nie jest nieomylny. Jak trochę się jeszcze poszuka w sieci, to ... np.
-
Kończy się kadencja Baracka Obamy i ... widziałem na FB zdjęcie ... jak niby gra w szachy ... a szachownica źle ustawiona. (... znalazłem)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz