czwartek, 5 stycznia 2017

Pasek, kominek, zamek, ... zima

Tak wygląda ruszt po 6 latach eksploatacji. Oprócz pęknięć jest jeszcze duża deformacja. Niewątpliwie, to właśnie ruszt przyjmuje na siebie największe obciążenia termiczne. Na szczęście jest to część wymienna. Nowy kosztował 199 zł i ma być 3 razy trwalszy niż zwykły żeliwny, bo jest z żeliwa chromowanego. Zobaczymy.
W Nissanie (Micra K11) nie udało się dzisiaj Ewie drzwi otworzyć. Wszystko wskazuje na sprężynkę a jeśli poszła sprężynka, to ... najlepiej wymienić zamek - tak mi mechanik powiedział. Nałożyło się na to zamarznięcie wkładki, gdzie wchodzi kluczyk. W rezultacie na początku nie udawało się otworzyć a po wejściu od strony pasażera i otwarciu po manipulacją blokadą od środka, nie udawało się zamknąć. W końcu zamknąłem, wjechałem do garażu, podmuchałem gorącym powietrzem z suszarki do włosów i kluczyk zaczął się obracać. Na wszelki wypadek nie zamykam auta na noc, chociaż stoi na poboczu przy chodniku.
Popsuty pasek w zegarku Timex udało mi się wymienić ale nie było łatwo i był drogi (45 zł).
Popsuta zmywarka jeszcze nie została naprawiona. W poniedziałek nie działało w szkole wifi ale ponieważ nie jest to moja broszka, to zadzwoniłem tylko do Advisora. W końcu za to biorą pieniądze.
Wczoraj męczyłem się również z wdrożeniem zdalnego pulpitu w nowym "serwerze" GOPSu. Teoretycznie wszystko było ustawione ... a połączenia nie udawało się uzyskać. Tzn. w jedną stronę działało z gops-owsiego udawało mi się zarządzać moim, natomiast odwrotnie nie a chodzi własnie o odwrotną kontrolę. W końcu coś mnie tknęło i na gops-owskim założyłem nowe konto administratora, bo nie podobało mi się ... "lokalne" i ... podłączenie pulpitu zdalnego odpaliło.
Ciekawe, czy ten mały rozmiarami komputer sprosta wyzwaniom serwerowania?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz