czwartek, 28 stycznia 2016

Niemcy mnie śledzą!

Ze zdziwieniem oglądałem dzisiaj rano statystyki mojego bloga.

Postanowiłem sprawdzić za jakiś czas.
Wizyty z Niemiec nadal na pierwszym miejscu.
Żeby było ciekawiej, to Feedjit (ta ramka z ostatnimi wizytami) wcale nie pokazywała ani niemieckiej ani hiszpańskiej flagi. Zdaję sobie sprawę, że od czasu do czasu zagląda tu pewnie Jerzy Konikowski, który chce być na bieżąco z życiem szachowym na całym świecie, jest bardzo aktywny na wielu portalach ale wtedy na ogół widać niemiecką flagę i lokalizację z okolic Zagłębia Ruhr. Z Hiszpanii natomiast pochodzi David Lada, taki fotograf szachowy, który nie chciał mi udostępnić zdjęć z Kataru (tzn. chciał mi je sprzedawać) ale flagi hiszpańskiej z boku też nie widzę. Generalnie po każdej publikacji widać flagę amerykańską, bo pewnie Google samo cenzuruje moje wpisy, czy przypadkiem o zamachu albo o bombach nie piszę? To jest akurat zrozumiałe ale te wizyty z Niemiec? Rzeczywiście ostatnio były wpisy etykietowane #NRD
Sprawdzę oczywiście, co będzie jutro. Dzisiaj widziałem na FB wpis o tym jak opisywano AMP w Niemczech, czyli Niemcy się interesują naszymi szachami. W końcu wielu naszych zawodników gra w niemieckich klubach ... to jest niezłe! Skoro polskich klubów nie stać na przyzwoite gaże, to nawet bardzo dobrze, że polscy szachiści maja gdzie dorobić. Zresztą nawet w mojej "karierze" są epizody niemieckie. Karol Lalla (Niemiec z Polski) bardzo pilnie obserwował życie szachowe w Wągrowcu. (kto wie, czy tu nie zajrzy? - Pozdrawiam!). Sami zrobili stronkę na blogspocie wzorując się na moich (tak myślę). Ale jakie oni mają środki...? Stać ich na zapraszanie Kasparova, stać ich na zapraszanie innych arcymistrzów (nawet "naszej" Marty Michno). Pamiętam jak podczas wizyty naszej młodzieży zamówili lekcje u IM (WGM) Elizbeth Pahtz i ... przyszło tam 2 Niemców ... a reszta to ja i polskie dzieciaki. (film), lekcja była bardzo dobra, tylko że po niemiecku. Ostatecznie udało mi się dowiedzieć jakie było honorarium EP i powiem, że ... godne. 
Dzisiaj zrobiłem drugie podejście na wykopie. Było lepiej ... ale to cały czas mało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz