poniedziałek, 1 maja 2023

Kowal ukradł, Cygana powiesili

 

Został tylko jutrzejszy dzień do XXV PITS, tyle spraw na głowie, a dzisiaj taki numer wyszedł. Są "dymy". Może przed samym PITS odpuścić? Ale wrócę do tematu.

___
4.05. (nie chcę zmieniać daty tego wpisu)
Wysłałem wiadomość do Dawida Czerwa, czekam na reakcję.
___
5.05. g.12:39
Nie dostałem wiadomości zwrotnej, natomiast niewątpliwie wiadomość została przeczytana. Jej treść zostanie tutaj opublikowana. Dlaczego nie teraz? Ponieważ kontekst (tej wiadomości) może się zmienić. Kontrowersyjny wpis na profilu Dawida Czerwa został usunięty (oceniam jako ruch w dobrym kierunku). Zostałem zablokowany na profilu Dawida Czerwa (prawdopodobnie ruch w złym kierunku).
___
6.05. g. 20.09
Nadal nie dostałem żadnej wiadomości od Dawida Czerwa. Minęły ponad 2 doby i 2 godziny od wysłania mojej wiadomości. Dawid Czerw narzekał na brak reakcji na jego interwencję, chociaż ja odpowiedziałem na jego "podejrzany" (według Google) e-mail już po 10 minutach od otrzymania wiadomości.
Zgodnie z zapowiedzią publikuję treść mojej wiadomości z dnia 4. maja 2023 r.
Gdyby Dawid Czerw od razu zareagował, tak jak powinien (moim zdaniem), to ta wiadomość (jej zrzut) nie byłaby opublikowana. Samo usunięcie po trzech dniach kontrowersyjnego posta na FB, to jest za mało. Natomiast zamiast szukania porozumienia nastąpiło zablokowanie na profilu. Ja rozumiem, że teraz uczestniczy w turnieju, ale partie nie trwają cały dzień. Chciałbym przy okazji zwrócić uwagę na tytuł wiadomości: "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje". Niektórzy czytający mogą się zastanawiać "o co chodzi?". Nie mają jednak z tym problemu ludzie ze "świata szachowego" i to nie tylko te związane bezpośrednio z Dawidem Czerwem.
Myślę, że dzisiejsze uzupełnienie wpisu pokazuje, że próbuję znaleźć porozumienie. 
___
7.05. g.15:30
Oczywiście poinformowałem Dawida Czerwa o publikacji wiadomości w tym wpisie. Nadal panuje cisza. Pierwotnie planowałem, że nie będę zmieniał danych dotyczących czasu publikacji tego wpisu,
jednak jeśli będzie trzeba wiele razy uzupełniać, to może będę podbijać datę publikacji. W końcu nie żyję tylko dla tej sprawy, a nawet mi smutno, że muszę się nią zajmować i tracić czas.
___
8.05. g.20:12
Nadal cierpliwie czekam i nadal cisza. Dawid Czerw publikuje na swoim profilu FB relacje z kolejnych partii, zatem ma dostęp do Internetu. Ja publikując tutaj codziennie uzupełnienia, chcę pokazać moją determinację w tej konkretnej sprawie. Moim zdaniem doszło do zniesławienia. Nie trzeba wiele szukać na ten temat i w wielu miejscach można się natknąć na opisanie 3 zasadniczych kwestii związanych ze zniesławieniem. Zniesławienie to prawnie rzecz ujmując naruszenie dóbr osobistych człowieka w postaci prawa do godności i dobrej sławy. Każdy kto oczernia lub pomawia musi liczyć się z tym, że może zostać zmuszony przez sąd do:
  • zaprzestania takich czynności,
  • naprawienia skutków,
  • przeprosin a także zapłaty odszkodowania lub zadośćuczynienia.
Do tej pory mogę stwierdzić, iż "zaprzestano takich czynności", tzn. wpis został usunięty. 
___
9.05. g. 14:15
Jeszcze raz przytoczę hasło tego wątku: "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje"
Czas przejść do kolejnego etapu mojej "potyczki" z Dawidem Czerwem. Wczoraj sprawdziłem kanał, widać, że cały czas publikuje. W jednym z ostatnich filmów ("TURNIEJE SZACHOWE TO SCAM" [dla niezorientowanych "scam"="oszustwo"] https://youtu.be/N2t3hDZQfyc)

znów krytykuje organizatorów (ciekawe, czy o tym wiedzą?). Mój kolejny krok, to ... oprócz publicznych przeprosin na profilu FB https://www.facebook.com/dawidszachuje chciałbym, aby Dawid Czerw dokonał wpłaty na https://zrzutka.pl/yhar7j (zrzutka na XXVI PITS) w kwocie 1300 PLN. Tyle dokładnie będzie wynosiła nagroda za I miejsce, zatem zawsze jeszcze jest możliwość przyjazdu do Wapna na turniej, wygrania go i odebrania swoich pieniędzy. Proszę zwrócić uwagę na to, że nie chcę tych pieniędzy dla siebie, chociaż to ja zostałem zniesławiony (nazwany krętaczem i kłamcą). To co robię dla szachów wynika tylko z mojej dobrej woli i miłości do szachów. Wielu ludzi to dostrzega i mi ufa.
Dobrą markę buduje się latami, poświęceniem i wyrzeczeniami. Dawid Czerw chce to zniszczyć pojedynczym wpisem nie mającym żadnego pokrycia w rzeczywistości.
Nie mam zamiaru czekać bez końca. Ta "oferta" porozumienia obowiązuje do 17 maja 2023 r. Jeśli nie zostanie przyjęta, to podejmę kolejne działania. 
Tuż po godzinie 17 wysłałem kolejną wiadomość do Dawida Czerwa.
___
10.05. g.17:26
W tej sprawie cisza. Wczoraj Dawid Czerw przegrał z CM Radkiem Bujnochem w Ostrawie. Ja przypominam, że świadomie poczekałem z wysłaniem e-maila po rozpoczęciu rundy. Dzisiaj w tabeli kojarzeń taki obrazek.
Jeszcze raz przytoczę hasło tego wątku: "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje".
____
12.05. g 13:20
Wczoraj dałem sobie spokój, miałem cały dzień zajęcie i wróciłem dopiero wieczorem do domu i nawet mi się nie chciało. Warto jednak wspomnieć o jednym zdarzeniu z czwartku. Otóż zajrzałem do do wiadomości oznaczonych jako SPAM i tam znalazłem wiadomość od jednego z uczestników (właściwie ojca uczestnika), który dopytuje się o nagrodę w grupie rankingowej do Elo 1600, że zawodnik tam wygrał, ale pojechał. Ja zaglądam do spamu tak ... raz na tydzień, więc nie miałem świadomości, że ktoś czeka na odpowiedź. Tak na szybko odpisałem, że postaram się szybko sprawdzić sprawę i po powrocie do domu okazało się, że koperta rzeczywiście jest, natomiast z tabeli wynika, że rzeczywiście przed przejściem na normalną punktację, ta osoba wygrała w tej grupie rankingowej. Napisałem jeszcze raz i nie dostałem jeszcze odpowiedzi, ale zdałem sobie sprawę, że D.Cz. też czasami może nie czytać wiadomości ode mnie i żyć sobie w nieświadomości co do moich oczekiwań. Zatem będę wdzięczny, jeśli ktoś ma kontakt z D.Cz. aby go poinformował o tym wpisie. Ja w każdym razie próbuję tym razem napisałem na inny (firmowy?) adres.
Chciałbym się jeszcze ustosunkować do sytuacji, gdy Dawid Czerw, tak się mnie uczepił, że zblurowałem datę urodzenia, na zgłoszeniu do PITS. Ja, tak jak pisałem, nie wiedziałem, "kto jest kto?" i czy mogę takie informacje udostępniać. Zostałem za to wyśmiany, natomiast dzisiaj sam zgłaszałem się do turnieju w Bydgoszczy i ... okazuje się, że gdy system "rozpozna" gracza w systemie, to nie dość, że uzupełni organizatorowi wszystko, to nawet nie pozwala wpisać daty urodzenia.

 W takim razie mam nawet propozycję dla programistów z CM - może warto zostawić okienko z datą urodzenia aktywne i jeśli zawodnik wpisze prawidłową, to organizator otrzyma uzupełnione zgłoszenie, a jeśli wpisze złą, to ... system NIE uzupełni innych danych, a dla organizatora będzie, to sygnał, że coś podejrzanego się dzieje i zawodnika należy dokładniej zweryfikować. Łatwo się zatem domyślić, że ta data ur. D.Cz. była prawdziwa, bo była wczytana z systemu i oszust nawet nie musiał jej szukać, chociaż niby i tak jest "wszędzie". Ja w podsumowaniu XXV PITS tak narzekałem na brak współpracy ze strony środowiska i pochwaliłem wtedy tylko "Szachowe Co Nieco", a zapomniałem wspomnieć, że ChessManager też promował PITS, ponieważ umieszczał PITS wśród wyróżnionych (nie zabiegałem o to, a nawet nie wiedziałem ale mi "doniesiono") nawet jeszcze po turnieju jest wyróżniony :)
___

14.05. g. 15:45
Dawid Czerw na swoim profilu wyłączył możliwość komentowania postów ...
 
(przynajmniej zwykłym internautom)
Zostały trzy dni do końca mojej "oferty". Zaczynam wczytywać się w np. takie strony https://fssm.pl/vademecum-dla-chcacych-wstapic-na-droge-cywilno-prawna na wszelki wypadek kolejny raz przytoczę hasło tego wątku: "Zgoda buduje, niezgoda rujnuje"
_____
15.05. g 19:48
Zrzut ekranu z telefonu. Nie widać numeru telefonu ale zrobiłem sobie również zrzut z widocznym numerem. To może podam końcówkę *** *** 249
_____
17.05. g. 17:05
Ostatni dzień czekania, dwa tygodnie po PITS. 
Skoro Dawid Czerw nie chce się po dobroci, dobrowolnie porozumieć, to trzeba będzie przejść na inny, wyższy poziom.
_____
18.05. g 18:29
Co dalej? ... Przynajmniej kilka osób oczekiwało i pytało się. Ja naprawdę byłem do wczoraj nastawiony na składanie pozwu i nawet podjąłem działania w tym kierunku (kontakt z prawnikiem).  Tak naprawdę dopiero teraz opadają emocje. A zaczęło się 1 maja. Radość z XXV PITS ... została mi zabrana i tego nie da się cofnąć. Nie tak miałem przeżywać ten jubileuszowy turniej. Żal do Dawida Czerwa pewnie mi jeszcze zostanie, jednak osoby, które mnie znają ... wiedzą, że nie należę do mściwych. Jeszcze pamiętam z poniedziałkowych szachów, jak jeden z uczniów powiedział - "pan to jest naprawdę życzliwym człowiekiem" ... i niech tak zostanie. Nie jest w moim stylu rewanżyzm. Natomiast zostawiam sobie ten wątek na pamiątkę i ku przestrodze. Mam nadzieję, że Dawid Czerw kiedyś zrozumie swój błąd. Cóż by mi było po takim zwycięstwie, skoro znów musiałbym tracić czas, nerwy i pieniądze, tylko po to by udowodnić swoją rację. Myślę, że wszystkie osoby znające sprawę wyrobiły sobie jakiś pogląd.

2 komentarze:

  1. Na co wyjaśniać i analizować, kto jest winny, a kto nie. Lepiej dla świętego spokoju usunąć wpis, a "marudnego" delikwenta zablokować i już po sprawie. Typowe zachowanie dla pokolenia yutubersów i jak widać dla Dawida C. "Czas to pieniądz" i nie będzie go marnował na jakieś rozkminki. Niestety nie znam do końca sprawy, ale chyba wypadało by ją między wami do końca wyjaśnić tak po męsku. A nie mach ciach i już pod dywanik zamiecione brudki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie wyjaśniane, zachęcam do śledzenia wpisu, będzie rozwijany.

      Usuń