poniedziałek, 29 maja 2023

Fala wznosząca :)

 

Tak jak czasami nie idzie, to czasami ... idzie :) Rozwiązywałem zadania i ... aż nie mogłem się nadziwić, że każde następne udawało mi się rozwiązać. W tym, w którym poległem ... to właściwie z głupoty. Każde poprzednie spokojnie analizowałem każde następne posunięcie, natomiast w feralnym ... zobaczyłem zdobycie hetmana, co było również wygrywające, ale istniała jeszcze lepsza kombinacja, ale się pospieszyłem i ... ciach. Na zajęciach w szkole ... miałem "dar przepowiadania" błędów. Najpierw Wiktor wymyślił, że zamiast promocji na hetmana, zrobi promocję na gońca i ... zażartowałem, że jeszcze zapatuje w tej partii i ... zapatował. W następnej partii Bartosz mógł zrobić mata pionem w jednym, nie zobaczył, to mu pokazałem, ale stwierdził, że tak to nie będzie tego robił. Miał wtedy i tak dużą przewagę nad Wiktorem ... zaśmiałem się, że jeszcze to zremisuje i ... po serii niedokładności rzeczywiście zremisował. W sumie przez te błędy uczniów wyszła bardzo pouczająca lekcja :)

1 komentarz:

  1. Myśli kształtują rzeczywistość - tak mawiał ponoć Budda, pierwszy fizyk kwantowy 😁

    OdpowiedzUsuń