niedziela, 2 października 2022

Świętych Aniołów Stróżów - święto

 

Wczoraj "Johnny", dzisiaj w kościele ... jakiś nowy, młody ksiądz. Pierwsza myśl - nowy wikary, w miejsce tego, który "zniknął". Świadomie zastosowałem cudzysłów, bo oficjalnej wersji nie ma, a plotkom nie warto ufać, a co dopiero je rozpowszechniać. Na końcu okazało się, że to sekretarz (?) Prymasa. Prymas w ubiegłą niedzielę, teraz przysłał jeszcze swojego człowieka. Ja w niedzielę 25. września byłem na "swojej" mszy. Czasy jednak takie, że na stronie Pymasa Polski można sobie przeczytać jego homilię z Damasławka. Stamtąd można się dowiedzieć, że w 1965 r. miały miejsce w naszej parafii jakieś niepokoje. No ... nieźle. Całe szczęście, że mamy Świętych Aniołów Stróżów, których święto obchodzimy właśnie 2. października. Ciekawa sprawa, że akurat przed mszą tak sobie myślałem nad modlitwą do Anioła Stróża, wcale nie mając świadomości, że dzisiaj właśnie jest Święto Świętych Aniołów Stróżów. Czyżby mój Anioł Stróż? Na stronie Prymasa zauważyłem linki do social mediów. YT widać, że jest już 10 lat i dla "świętego spokoju" jest prowadzony. Natomiast Twitter już od kilku lat nie ma nowych wpisów. 
Warto w tym wpisie wspomnieć, że parafia Damasławek może być dumna ze swojej witryny internetowej https://parafiadamaslawek.pl/  Na wszelki wypadek dodam jeszcze zrzut ekranowy, bo nie wiadomo jak będzie wyglądać za parę lat. 2. października 2022 r. wyglądała tak


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz