wtorek, 28 czerwca 2022

Bydgoszcz - w czwartej mogłem zagrać piękną partię

 

Ukrainiec spóźnił się 10 minut, ale lepiej że się zjawił, bo po co mi walkower. Grał pasywnie. Ja grałem naprawdę świetne szachy. Naprawdę aktywne, wręcz pokazowe. Faktem jest przeciwnik tylko się bronił i właściwie w każdej chwili mogłem przeszarżować. Intuicja mówiła mi, że tu powinien być gdzieś mat, ale nie potrafiłem tego policzyć. Trudno się dziwić - mat był w 9 posunięciach, a gdyby się nie udało, to ... już raczej bym to przegrał. Dlatego zatrzymałem się na wiecznym szachu. Gdyby była to ostatnia partia turnieju i nie miałbym nic do stracenia, to może bym zaryzykował. Po partii oglądałem jeszcze trochę jak grają inni zawodnicy i ... jestem pod wrażeniem. Te niskie kategorie i niskie rankingi, to tylko tak wygląda, ale wśród tych zawodników są ... naprawdę silni gracze.
_
Trochę poszukałem informacji o moim dzisiejszym przeciwniku, który teoretycznie gra jako bk. Otóż jeśli się nie mylę, (imię, nazwisko i rok urodzenia pasują), to na stronach FIDE ma w blitzu prawie 2000 Elo, są też jakieś turnieje z Bydgoszczy (i to by bardzo pasowało), gdzie np. zremisował z sędzią naszego turnieju Mariuszem Stoppelem, który ma I+ i Elo też ok. 2000, zatem nie jest to ot taki "grajek".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz