piątek, 10 listopada 2017

Czarny humor

(Czarny humor – odmiana komizmu, polegająca na wydobywaniu efektów humorystycznych z zestawienia elementów grozy i absurdu, charakterystyczna dla nurtu nadrealizmu, teatru absurdu, a także różnych odmian groteski.)
Polskiej reprezentacji młodzieżowej cudem udało się zremisować z U21 Wysp Owczych. O szachistach z Wysp Owczych pisałem niedawno przy okazji DME. Przypomnę, że Wyspy Owcze, to kraj wielkości i liczebności odpowiadający powiatowi wągrowieckiemu. Natomiast reprezentacja seniorów zremisowała 0:0 z Urugwajem i taki wynik akurat obstawiłem, co dało mi 26 zł (z 8).
Wczoraj byłem z Jakubem w Poznaniu na badaniach błędnikowych. Podróż była dość sprawna, chociaż oczywiście mogłoby być lepiej. Do tego oczywiście koszty. Generalnie badanie polega na wdmuchiwaniu do ucha ciepłego powietrza i obserwacji a następnie wdmuchiwaniu zimnego powietrza do ucha i obserwacji. Dotyczy to obu stron a do tego trzeba jeszcze odczekać po każdym wdmuchiwaniu. Badania prowadziła sympatyczna pani a towarzyszyła jej sympatyczna studentka (chyba). Czas oczekiwania trzeba było wypełnić ... rozmową. Raz temat zszedł na miejsce zamieszkania i tłumaczyłem, gdzie jest Damasławek i odwołałem się do Wągrowca. Jak już byłem przy tym Wągrowcu, to ... wspomniałem o tych "niesamowitych" wskaźnikach samobójstw w powiecie wągrowieckim. Studentka nie mogła powstrzymać swojego śmiechu. Generalnie wyglądała na bardzo sympatyczną i za chwilę bardzo przepraszała za ten śmiech i wyjaśniła jego powód. Otóż ona pochodzi z miejscowości, która słynie z zabójstw dokonywanych przy użyciu siekiery. Było tam już kilka takich przypadków.
-
Zrzutka ... lekko zwolniła ... ale musiałem się z tym liczyć. Dzisiaj przywiozłem sobie do domu stary szkolny serwer. Podłączyłem sobie do mojej sieci domowej i mogłem przeglądać archiwalne strony. Zastanawiam się jak by go reaktywować do starej roli. 
Sama praca 15 lat temu była dla mnie ... łatwiejsza niż obecnie. Sprzęt był jednolity, oprogramowanie edukacyjne na naprawdę dobrym poziomie. Chciałbym teraz pracować w KidPix, czy HyperStudio, korzystać z programu typu Apple Remote Desktop i jeszcze wielu innych. Podejrzewam, że nawet niektóre gry by były naprawdę interesujące dla współczesnych uczniów: MDK, Star Wars Racing, Nanosaur itp. No i najważniejsze praca z grupami a nie całymi klasami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz