sobota, 26 marca 2016

Ranker od BlueChess

Dzięki Rankerowi każdy (każda) ambitny(a) szachist(k)a będzie mógł łatwo sprawdzić jaki musi osiągnąć wynik punktowy, aby zdobyć wybraną kategorię (tytuł) szachową (y). Normalnie to są wzory matematyczne. Sędziowie szachowi mają z tego pytania egzaminacyjne :) Programy do sędziowania robią to zwykle "w tle" tzn. dopiero po turnieju widać kto jaką normę uzyskał. Natomiast Ranker robi to bardzo obrazowo i do tego można wprowadzać swoje warianty. 
-
Wczoraj ostatecznie udało mi się uruchomić SR na nowym komputerze - tuż przed północą, metodą dość siłową.
-
Nie zdążyłem jeszcze sprawdzić, czy są jeszcze jakieś dodatkowe funkcje programu, oprócz zapisywania zestawu przeciwników, bo wpis robię w przerwie krojenia sałatek. Jednak już mogę napisać, że "łowcy" tytułów ... będą zadowoleni :)

2 komentarze:

  1. Serdecznie Dziękuję za wpis!!!
    Jeszcze raz pozdrawiam.
    Artur Urbaniak wraz z Rodziną.

    OdpowiedzUsuń
  2. W kolejnej przerwie, po drugiej bramce Polaków w meczu z Finlandią. Zauważyłem komentarz z pozdrowieniami. Zastanawiałem się dzisiaj - jak to jest z tymi życzeniami w czasach, gdy się ma tysiące znajomych ... Jak się złoży "jednemu", to wypada innym też. Trochę "głupio" załatwić to hurtowo ale tak naprawdę ... trzeba składać życzenia, gdy się nadarza okazja. W związku z tym - Wesołego Alleluja! Jacek Haja z Rodziną.
    PS. Rano w czasie zakupów spotkałem Rafała Linetty (ojca Karola) też sobie złożyliśmy życzenia :)

    OdpowiedzUsuń