środa, 7 października 2020

Wągrowiec w ... opałach

 

Widziałem, że dzisiaj będzie protest rolników na ulicach Wągrowca, dlatego szybko wystartowałem z Wapna, a w głowie kombinowałem co robić, aby zdążyć na lekcje w ZS2. Na szczęście udało mi się przemknąć, zanim akcja się zaczęła. Podejrzewam, że góra 10 minut i miałbym kłopoty. Nie odczułem i podobno miało to być tylko utrudnianie, a nie blokowanie. W każdym razie było widać tych rolników, bo kilkadziesiąt traktorów było na pewno, a jadąc widziałem kolejne zatem i ponad setka mogła być. Oczywiście można myśleć ... a po co? Wątpię, aby wśród tych rolników wielu było hodowcami zwierząt futerkowych. Właśnie dlatego ... warto zauważyć protest rolników - to nie są ludzie, którzy maltretują zwierzęta. To są ludzie którzy widzą, że politycy zaczynają za dużo mieszać ..., że ta pseudotroska o zwierzęta może się źle skończyć dla polskiego rolnictwa. W końcu nie było żadnych konsultacji z rolnikami na temat tej nieszczęsnej "piątki". Ewa zauważyła, że gdyby Hołownia się "przebił", to pewnie by jeszcze z piątki zrobiła się "dziesiątka". Jak zwykle zdrowy rozsądek zachowała Konfederacja, która stara się podchodzić racjonalnie do zagadnienia (a nie emocjonalnie)
_
Podobno SP 4 w Wągrowcu przechodzi na zdalne nauczanie, podobno SP w Niemczynie również. Zaczyna się zatem ... lockdown 2. W nowej szkole też dostałem wiadomość, aby nauczyciele zakładali classroomy (ja już mam).
W tv (nie pamiętam jaki program) widziałem początek dyskusji, gdzie wreszcie dopuszczono fachowca, który sugerował, aby wybrać model szwedzki. Jego oponent zaczął oczywiście od tego, że liczba ofiar w Szwecji na milion mieszkańców jest większa niż w Polsce, co sugeruje oczywiście, że model szwedzki, jest "gorszy" od polskiego. ... a jakie są fakty?


W Szwecji (od miesiąca) poziom zgonów (z powodu covid) można liczyć na palcach. W Polsce druga fala wydaje się nieunikniona i modele matematyczne to pokazują. Natomiast polscy politycy, również lokalni (z wyjątkiem Konfederacji) usiłują "zaklinać" rzeczywistość i apelują o "odpowiedzialne zachowania", czyli w skrócie maseczki (również burmistrz Wągrowca). Ba ... jestem przekonany, że gdy ta paranoja się skończy, to będą przekonani, że właśnie dzięki ich "poczynaniom" "uchronili" Polskę od zagłady a najlepiej, gdyby jeszcze zostali za to nagrodzeni. Ciekawe, czy ... odważą się na dokonanie rachunku zysków i strat? Ciekawe, czy będą w stanie "odszczekać" swoją krytykę Szwecji?
__
JKD ... znów porażka (druga). Ale ... poczekajmy.

1 komentarz:

  1. Duda ma już trzy porażki. I tylko jedną szansę na wygraną i to z ostatnim zawodnikiem na liście startowej. Wątpię by ograł w klasyku Carlsena.
    Zdrowy rozsądek u Konfederatów to norma. Parząc na to co wyrabia PIS i jak ze stoickim spokojem zarzyna teraz polskie rolnictwo odnosi się wrażenie, że robi to celowo, by maksymalnie obniżyć wartość państwa przed jego wrogim przejęciem przez braci starszych w wierze (447). Szkoda, że tak mało jest poparcia w narodzie dla Konfederacji.

    OdpowiedzUsuń