środa, 19 lutego 2020

Dzień Nauki Polskiej

Święto jak święto. Kto lubi świętować, ten może sobie świętować. Byłem dzisiaj na ... szkoleniu dotyczącym ochrony danych osobowych. Dr Bartosz Mendyk, niewątpliwie jest specjalistą w tej dziedzinie. Cieszyło mnie, że poglądy ma podobne do moich, zwłaszcza w kwestii upraszczania informacji i formułowania w języku zrozumiałym dla przeciętnego obywatela. Chcąc błysnąć zaprezentował stronę, na której można sprawdzić, czy nasz adres e-mail brał udział w jakimś wycieku danych. Poprosił o mój adres i ... wyskoczyły cztery przypadki wycieków, wśród których był mój e-mail. Później jeszcze kilka sprawdzał i inne były "czyste". Odnoszę dziwne wrażenie, iż w opinii niektórych słuchaczy tego szkolenia mogę uchodzić za jakąś "ofiarę" ... Ja spokojnie podchodzę do tego faktu, bo przecież musiałem podawać mój adres pewnie w setkach różnych serwisów. Z pewnością na tej sali trudno byłoby znaleźć bardziej "internetowego" człowieka. Akurat w tych serwisach nic nadzwyczajnego nie miałem i nawet jeśli wyciekły moje hasła do tych serwisów, to ... i tak mnie "nie rusza". Jednak takie formułowanie wypowiedzi, że "pana adres został zhakowany" w takim kontekście, że powinienem bardziej uważać ... trochę mi się nie podoba.
Dla przykładu, dla prowadzenia strony szkolnej, od niemal tylu lat co hajajacek korzystam z adresu wapno.zs@gmail.com, ale tego adresu nie wykorzystuję w żadnym serwisie i ...
wynik nie mógł być inny.
--
Dzisiaj w Pradze przegrali swoje partie: JKD z Alizerem Firouzją i Mateusz Bartel z Kacprem Piorunem, czyli teoretycznie lepsi zostali "ściągnięci w dół" przez teoretycznie słabszych. Ot taki niefart.
Dzisiaj były również urodziny Mikołaja Kopernika (stąd święto) i Dawida Bronsteina (najbardziej utytułowanego zawodnika, z którym zdarzyło mi się zagrać).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz