piątek, 15 listopada 2019

"Furtka" dla młodszych zawodników i zawodniczek

Aby ułatwić czytanie zacytuję treść mojej wiadomości (do Prezesa SZS w sprawie startu młodszej zawodniczki w starszej kategorii wiekowej):
"...Tym razem w sprawie własnych drużyn :)
Dla mnie wyjazd na zawody, to nie taka prosta sprawa :)
Drużynę w kat. 1-6 juz zgłosiłem, bo starczy pieniędzy na ich wyjazd. Drużyna  7-8 pojedzie jeśli ... uzbieram dostatecznie dużo pieniędzy. Chłopcy z tej "starszej" drużyny są z klasy 7-ej, natomiast dziewczyna z tej drużyny jest z klasy 8 ... i tu mam problem. W naszej szkole, w dniach 2-4 grudnia są egzaminy próbne dla klas ósmych. Nie wiem (nie spotkałem dzisiaj tej dziewczyny), czy w takim razie pojedzie na te zawody. Nie mam dziewczyny grającej w szachy w klasie 7. Natomiast mam takie dziewczyny w kl.6. Dlatego chciałbym zapytać, czy dopuścicie dziewczynę z kl. 6. do rozgrywek w kl. 7-8? Skoro dziewczyny mogą grać na szachownicach chłopięcych, to może i młodsza zawodniczka może grać na szachownicy dla starszej?"
__
Prezes, trzymając się sztywno regulaminu, nie wyraził zgody. Ja nie wiem czy wyjazd tej "starszej" drużyny dojdzie do skutku, ale uważam dalej, iż w tym wypadku stanowisko Prezesa jest nieracjonalne. Gdyby chodziło o jakiś sport wysiłkowy, gdzie istniałby groźba przeciążenia organizmu, to bym zrozumiał. Natomiast w tym przypadku, gdy można dać szansę młodszej dziewczynie na lepsze przygotowanie do kolejnego sezonu? Zwłaszcza, że raczej nie będziemy grać w strefie medalowej ... Znalazłem informacje, że np. w jeździectwie zawodnicy startujący w wyższej kategorii wiekowej dostają dodatkowy bonus. W judo dla odmiany, jeśli wystartują w wyższej, to nie mogą już w tej niższej. Pierwotnie planowałem jeszcze raz napisać do Prezesa, ale ... stwierdziłem, że może ... ja nie mam racji i warto posłuchać opinii innych, zwłaszcza szachistów. Dlatego zachęcam do komentowania oraz udziału w ankiecie<<<.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz