niedziela, 3 listopada 2019

Czasami wystarczy poczekać

Dzisiaj trafiłem na Lichess na utracjusza, który grał zwariowane debiuty. Oczywiście zaskoczenie robi swoje. W pierwszej partii zabrałem piona g4 i wpakowałem się na atak i straciłem figurę, ale ... zwarłem szyki i taki atak zrobiłem, że przeciwnik nie mógł uwierzyć, że dostał mata. Był bardzo zaskoczony. Poprosił o rewanż. Znów zagrał bardzo nietypowo teraz ja zdobyłem figurę i miałem przewagę, ale ... przeciwnik znalazł drogę do mata z zaskoczenia. Zaraz poprosił o kolejną partię. Teraz wiedziałem, że trzeba się spodziewać ostrej gry i niby uważałem, ale tak dałem sobie złapać gońca, ale grałem ostro dalej. Gdybym był na jego miejscu z pewnością wymieniłbym hetmana na dwie wieże, ale ten gracz chciał grać ostro a nie realizować małą przewagę. No i dostał lanie, ale walczył ambitnie.
Wesley So ... pokonał Magnusa Carlsena i został pierwszym oficjalnym Mistrzem Świata Szachów 960. Sam nie mógł w to uwierzyć. Przy okazji wygrał 125000 $

Ostatnio głośno było, że Carlsen rzucił alkohol i przytaczano, jak to wpłynęło na jego grę, że już ponad 100 partii klasycznych bez porażki, ale ...  niestety nie wygrywa już ... nie nie zostaje Mistrzem Świata Szachów 960, zatem nie jest aż tak różowo.
-
Dzisiaj znów wróciłem do słuchania DKA :)
Oczywiście, nie tylko ten utwór ... DKA dużo tworzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz