poniedziałek, 8 sierpnia 2022

Zabrakło 1/2 punktu ...

 

Jak widać bardzo kibicowałem Polkom i gdyby się udało, to zgarnąłbym "grubą" kasę. Często dzisiaj zaglądałem na transmisję. Hinduski wystartowały bardzo niepewnie, były momenty, gdy to Kazaszki miały przewagę. Skończyło się jednak bardzo pewnym zwycięstwem Indii. W meczu Niemek z Ukrainkami, też o dziwo było tak, że przez większość czasu było równo, a chwilami wręcz Niemki dominowały, jednak ... Ukrainki ostatecznie wygrały. Najlepiej sytuacja przedstawiała się w meczu Polek z Gruzinkami. Oprócz Oliwii Kiołbasy, wszystkie nasze zawodniczki miały chwilami przewagę i zanosiło się na pogrom Gruzinek. Co bardzo zbliżyłoby naszą reprezentację do złota. Została jeszcze tylko jedna partia, najbardziej doświadczonej naszej reprezentantki GM Moniki Soćko. Partia była gorsza, ale wydawało się, że remis jest osiągalny, a ten remis starczał (żeby wygrać mecz i żeby wygrać zakład). Nie oglądałem transmisji z komentarzem i nie wiem co mówili komentatorzy. Natomiast taka pobieżna analiza pokazuje, że dla remisu warto było oddać figurę, ale to widzą komputery. Człowiek odruchowo szuka ruchu pozwalającego zachować figurę i nie oddawać łatwo materiału. Pewnie zagrałbym tak jak p. Monika ...
Obstawiłem również rozgrywki mężczyzn. Polacy co prawda wygrali ze Szwecją, Amerykanie lekko ograli Turcję, ale ... obstawiłem również zwycięstwo Norwegii z Mołdawią, a to Mołdawia wygrała. (Carlsen tylko zremisował)
___
Tak jak wcześniej pisałem ... hazard nie popłaca :)
________
Jestem w trakcie "załatwiania" pucharów z kamienia ciętego waterjetem (strumieniem wody) i chwilowo widzę, że to "kosmiczne" koszty :) Wycięcie jednej figury, to będzie ... tak ok. 500 zł [mimo, że za materiał nie będę musiał płacić]. Taki kosztorys otrzymałem na podstawie pliku .dwg , który otrzymałem od MK.  Postanowiłem zatem tak pokombinować, aby zminimalizować cięcie waterjetem. Chwilowo projekt jest w wersji Paint :) natomiast pracuję nad udoskonaleniem.

Wymyśliłem, żeby wycinać "hybrydowo" (czarna linia piłą, czerwona waterjetem). Eksperci zwrócili mi uwagę, że tak się "nie da". No ... ale jak? Skoro będziemy ciąć z płyty prostokątnej 150x300, to ... przecież można chyba zostawić podstawę i prawą stronę (i nos po lewej) bez ingerencji wyciąć tylko dwa trójkąty po lewej i oko i ewentualnie zaokrąglić łeb w prawym górnym narożniku?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz