środa, 3 sierpnia 2022

Przeponowe naczynie wzbiorcze

 

Dzisiaj kolektor pierwszy raz został wystawiony na działanie promieni słonecznych. Wczoraj ukończyliśmy podłączenia i wstawiliśmy 20 heat pipe. Rano termometr pokazywał 20 stopni. Ok. g. 16 było już 40 stopni. Zauważyłem w łazience, że zawór bezpieczeństwa przed bojlerem elektrycznym (tym starym w łazience) ciecze i to całkiem dużo. Zacząłem czytać, co może być przyczyną? Właściwie było to do przewidzenia. Przy zbiorniku kolektora jest zawór zwrotny, który nie pozwala się cofać zimnej wodzie. Woda w kolektorze słonecznym ogrzewa się i zwiększa objętość. Nie jest pobierana, zatem ... ciśnienie rośnie. Stąd ...reakcja zaworu bezpieczeństwa. Zadzwoniłem do Projprzemeko i trzeba będzie wstawić jednak przeponowe naczynie wzbiorcze. Właśnie po to by wyrównywać ciśnienia. Formalnie jest w schemacie, ja myślałem, że można je pominąć, ale wychodzi, że będzie musiało być. Woda prawdopodobnie podgrzała się do większej temperatury, niż pokazywał termometr ... bo czuć gorąc :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz