środa, 14 sierpnia 2019

Carlsen dostaje lanie w St. Luis

Ja dostaję "lanie" na Lichess, ale to nie jest takie oczywiste.
Dzisiaj miałem więcej zadań błędnie rozwiązanych, niż dobrze rozwiązanych, ale np. spójrzmy na diagram powyżej. Zauważyłem, że trzeba zaatakować hetmanem po diagonali a2-g8, jednak do wyboru są dwa pola tzn. a2 i b3. Normalnie zagrałbym na b3, ale z ciekawości, celowo zagrałem na a2. W tym wypadku czarne mogą wydłużyć walkę o jedno posunięcie tzn. oddanie piona na b3. Sytuacja jest jednak analogiczna. Okazuje się jednak, iż rozwiązanie moje jest ... błędne i ciach -12 punktów. Miałem dzisiaj kilka takich dyskusyjnych rozwiązań ... no taki dzień.
-
Wracając do Carlsena. Gra dobrze, ale inni tym razem są lepsi i chociaż jeszcze trochę do końca zostało, to ... nie wierzę, aby udało mu się wygrać ten turniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz