niedziela, 3 lutego 2019

Żyłka hazardzisty

Odzywa się we mnie co jakiś czas. Od czwartku do soboty (7-9.02.19) będzie promocja w Multi Multi na zakłady z 8 liczbami. Tzn. będą wypłacać 50% więcej niż według zwykłej tabeli. Niedawno przy podobnej promocji dla 6 liczb, udało mi się stracić tylko 6 zł. Zagrałem za 20 a wygrałem 14. Teraz chcę zagrać ... ostrzej. Na stronie multipasko znalazłem ciekawe statystyki. Można np. zauważyć, że w ostatnich 100 (!) losowaniach padło tylko 16 (!) ósemek w zakładach na osiem liczb. Ale np. 6 grudnia 2018 r. było aż 7 ósemek w jednym losowaniu.
Prawdopodobnie Lotto chce poprawić statystyki ... a można to zrobić - robiąc właśnie takie promocje, które sprowokują graczy do obstawiania ośmiu liczb. Oczywiście nie ma systemu na wygraną. Gdyby był, to lotto już by zbankrutowało. Natomiast ja chciałbym oczywiście wygrać, ale zadowolę się również ... małą stratą :) Tym razem mam zamiar "skreślić" wszystkie liczby a dokładnie dziesięć zakładów po osiem liczb. Teoretycznie skoro losowanych jest 20 liczb a ja swoimi dziesięcioma kuponami obejmuję wszystkie możliwe liczby, to przy najgorszym rozkładzie - na każdym kuponie będzie tylko dwójka, ale ... przecież na połowie (z tych 10) nie będzie żadnej, zatem te dziesięć liczb ... musi trafić gdzieś na te pięć kuponów i wtedy byłoby pięć trójek, ale znów trudno uwierzyć, aby te liczby rozłożyły się tak równomiernie, ... więc gdzieś powinna być czwórka a ... może i piątka. Przy piątce będzie już zysk :)
Jeszcze tego samego dnia natknąłem się na stronę Artura Wójtowicza "Dlaczego NIE chcę wygrać w Lotto?" - warto przeczytać :)

-
Na Lichess.org bardzo szybko udało mi się dotrzeć do poziomu 2100 w rozwiązywaniu zadań. Staram się nie przesadzać, ponadto z ciekawości przeglądam niektóre partie, bo ... można się dużo nauczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz