czwartek, 23 lutego 2017

Spokojne loty Aeroflot(y)

Trzecia runda a już nie ma zawodnika z kompletem. Oczywiście kibicuję GM Dariuszowi Świerczowi. Nie będzie miał łatwego zadania ale to jest solidny zawodnik i ... myślę, że w pierwszej dziesiątce powinien się znaleźć.
-
Dzisiaj byłem z Zuzanną G. na Rejonowym Konkursie Matematycznym w Pile. Nie chciała zdjęć, to muszę to uszanować. Kierowca był takim gadułą, że nie mogłem nawet porozmawiać o zadaniach i jak jej poszło. Mam nadzieję, że powinna osiągnąć wynik na poziomie 60-80%. Startowało 45 uczniów i tam proporcje dziewcząt do chłopców były na poziomie 50:50. Natomiast wśród opiekunów, których naliczyłem 25 proporcje były 20:5 dla pań. Wśród startujących uczniów zauważyłem syna kuzyna z Mokronos (!). Rozmowy opiekunów odbywały się głównie w parach a ja jako samotnik siedziałem sobie spokojnie. Przez chwilę tylko wywiązała się  dyskusja w szerszym gronie, gdy jeden z opiekunów wspomniał, że pisał już do kuratorium o niesprawiedliwym sposobie wyłaniania laureatów w naszym województwie. Rzeczywiście akurat w Wielkopolsce uparli się na próg punktowy, który osiąga naprawdę mała liczba uczniów. Podczas gdy w innych województwach stosowane jest np. odniesienie 10% w stosunku do najlepszego wyniku. Wynikiem tego w innych województwach jest więcej laureatów. Laureaci uzyskują na sprawdzianach i egzaminach zwolnienie i wynik 100%, co powoduje podciągnięcie wyniku całego województwa. Teraz już nie będzie egzaminu szóstoklasistów ale egzaminy gimnazjalne jeszcze będą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz