czwartek, 24 lutego 2022

Jednak Putin wybrał wojnę

 

Dzisiaj się ... jednak zaczęło. Wydawało się mało prawdopodobne, a jednak ...

Zbyt małym jestem "pionkiem", aby to ogarnąć. Co tu "nie zagrało"? Dlaczego ta wojna się jednak zaczęła?

"Według Margo Grosberg, dowódcy Centrum Wywiadu Estońskich Sił Zbrojnych, wyemitowane w czwartek rano wystąpienie prezydenta Rosji Władimira Putina zostało nagrane najprawdopodobniej 21 lutego br. Oznacza to, że "jego plan przeprowadzenia ataku na dużą skalę na Ukrainę był od dawna przygotowany i nieodwracalny"  powiedział w rozmowie z postimees.ee.

Erkki Koort, szef redakcji śledczej postimees.ee, na łamach serwisu napisał, że "rosyjski reżim nie uznaje tego, że ludzie mogą pragnąć żyć w inny sposób niż pod dyktatem Moskwy". Zaznacza, że wyraźny zwrot Ukrainy w stronę Zachodu to problem dla Kremla, podważający jego autorytet. "Zamieszki w Białorusi i Kazachstanie były wyraźnym znakiem dla Moskwy, że front jej wpływów zaczyna się przesuwać. (...) Ostatnią deską ratunku był dla Putina atak zbrojny i właśnie to widzimy. To próba zduszenia zmian w samej Rosji"  dodaje Koort."

Ja mam duży zapas drewna, kupiłem agregat prądotwórczy, kupiłem kanister na paliwo. Niestety nie udało mi się dzisiaj kupić paliwa. Były duże kolejki na stacjach, mi nie chciało się stać w kolejce, a jak pojechałem później, to już ... nie było benzyny i nie wiadomo kiedy będzie.

Mało kto zwrócił uwagę - jakie święto było wczoraj w Rosji. Ja dowiedziałem się o nim z profilu Anatolija Karpowa.

Dzień Obrońcy Ojczyzny


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz