środa, 22 grudnia 2021

Trzeba się cieszyć

 

Nawet jeśli nie jest zbyt wesoło. Dzisiaj z ulgą rozpocząłem przerwę świąteczną. Teoretycznie powinienem już świętować nadchodzące święta. Tylko sił brak. Myślałem, że łatwiej pójdzie zrobienie dzisiejszego wpisu. Ostatecznie ledwie się zmusiłem, żeby cokolwiek napisać. Są ludzie, którzy umierają młodo (dzisiaj 20 rocznica śmierci Grzegorza Ciechowskiego), są ludzie którzy cierpią mając np. połamane żebra lub nie mogąc złapać oddechu. Życie jednak się toczy jak gigantyczny walec i jeśli chce się celebrować, to życie, to trzeba się cieszyć. Wbrew wszystkim przeciwnościom. Jutro już nie mam zajęć, ale nadal mam wiele spraw na głowie. Wiele spraw miałem opisać i zastanawiam się, czy wygospodaruję w tej przerwie czas, aby to nadrobić? Czy może po prostu odpocząć?
-
Zdążyłem z aneksem umowy i zakończeniem leasingu P0MYSL, ale wszystko było na styk. Na szczęście mam środki i to jest jedyne pocieszenie z tej szalonej pracy na wielu frontach. W działalności gospodarczej wiele się zmieni. W umowach na nadchodzący rok zmieniłem stawki w granicach 5-7%, ale przecież oficjalne komunikaty mówią o inflacji na poziomie 7,8% i ... to nie ma być koniec. Wykupienie auta pozwoli teoretycznie skończyć z dokładaniem do konta firmowego. Jednak składka zdrowotna wręcz przeraża. Pracuję na dwóch umowach o pracę i obu zakładach odciągają mi zdrowotne, a teraz jeszcze dojdzie bezzwrotne zdrowotne z działalności, czyli trzecie zdrowotne. Tak głośno było o "ogromnych" podwyżkach dla nauczycieli, które miały wejść we wrześniu 2022 roku, ale teraz (bez rozgłosu) okazało się, że w planowanym budżecie państwa na nadchodzący rok ... zabrakło między innymi na te podwyżki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz