sobota, 21 sierpnia 2021

Nawet wielcy robią knoty

 

Firma Certum specjalizuje się w oprogramowaniu do podpisów elektronicznych. Ostatnio zdarzyło mi się pomagać w podpisywaniu ważnego dokumentu. Poproszono mnie o pomoc i wiele nie kombinując pobrałem oprogramowanie. Ponieważ komputer był nowy, więc wybrałem "środkowy" plik. Zainstalowałem, przeszedłem do podpisywania i ... wyświetliło się okno dialogowe jakiegoś SmartSign, a tam jakieś okienko, gdzie należało wpisać token. Jaki token? Zacząłem szukać dalej i natrafiłem na film na YT, gdzie pokazywano, że należy odinstalować część odpowiedzialną za SmartSign i będzie ok. Ale przy deinstalacji okazało się, że odinstalowało się wszystko. Została infolinia. O dziwo udało się połączyć za pierwszym razem. Tam po podaniu numeru karty, pani poradziła odinstalować program, a następnie pobrać wersję instalatora z obrazka i tam przy instalacji będzie opcja, aby nie instalować SmartSign. Rzeczywiście była możliwość rezygnacji z instalacji tego dodatku, który w naszym przypadku uniemożliwiał podpisanie dokumentu. Jednak, czy nie prościej byłoby umieścić krótkie informacje na stronie przy tych instalatorach?


No to teraz ... ZUS. Najważniejszym programem tej instytucji jest "PŁATNIK". Cóż jednak widzimy na stronie, na której znajduje się instalator? Otóż jest tam informacja, że ... jak zainstalujemy, to nam działać nie będzie ... Poniżej jest link do łatki, która naprawi błąd i instrukcja jak z tą łatką postępować. Jednak, czy rozsądniejszym rozwiązaniem nie byłoby poprawienie tego instalatora, tak żeby instalował się już od początku dobrze? ... Widocznie nie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz