wtorek, 16 lipca 2024

Roger Hodgson - legenda muzyki


 Lubiłem jego piosenki, chociaż nie wiedziałem o czym są :)  na tyle nie znam angielskiego, a wnikać mi się nie chciało. Wystarczyło mi, że ... są ładne. Nawet w przypadku piosenki zamieszczonej we wpisie tzn. "In Jeopardy" zawsze myślałem, że chodzi o "In Japany" (w Japonii), a nie w "w zagrożeniu". Gdy zacząłem przeglądać teksty piosenek Hodgsona, to ... aż mnie zaskoczyło - jak sensowne są to teksty! Chociażby "The logical song": 

Gdy byłem młody, wydawało się
Że życie jest takie wspaniałe
Cud, och, było piękne, magiczne
I wszystkie ptaki na drzewach
Cóż, śpiewały tak szczęśliwie
Wesoło, och, zawadiacko mnie obserwowały

Ale potem odesłali mnie
By nauczyć mnie, jak być rozsądnym
Logicznym, och, odpowiedzialnym, praktycznym
I pokazali mi świat
W którym byłbym taki spolegliwy
Kliniczny, och, intelektualny, cyniczny

Są takie chwile, kiedy cały świat śpi
Pytania wchodzą zbyt głęboko
Na takiego prostego człowieka
Czy mógłbyś, proszę
Powiedzieć mi, czego się nauczyłem
Wiem, że to brzmi absurdalnie
Ale proszę, powiedz mi kim jestem

Och, uważaj na to, co mówisz
Bo inaczej nazwą cię radykałem
Liberałem, och, fanatykiem, przestępcą
Och, czy nie wpiszesz swojego imienia
Chcielibyśmy czuć, że jesteś do przyjęcia
Godny szacunku, z prezencją - warzywo!

Są takie chwile, kiedy cały świat śpi
Pytania wchodzą zbyt głęboko
Na takiego prostego człowieka
Czy mógłbyś, proszę
Powiedzieć mi, czego się nauczyłem
Wiem, że to brzmi absurdalnie
Ale proszę, powiedz mi kim jestem

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,roger_hodgson,the_logical_song.html

... i można tak mnożyć.

Jednak trudno nie wspomnieć o "Hai Hai" (trudno o lepszy tytuł dla ... Jacka Hai)

Słońce wschodzi, słońce zachodzi, a moje życie wciąż się kręci w kółko
Unosi mnie I ściąga w dół, zmusza mnie do szukania twardego lądu

Hai hai, hai hai, hai hai

Wyścig się zaczął, stawki są wysokie, chcą twojego ciała, więc tańcz albo giń
Gra się toczy, wszystko jest ustalone, ten rollercoaster może być twoim ostatnim

Hai hai, hai hai, hai hai

Jeśli chcesz mnie poznać, jeśli chcesz mnie poznać
Dlaczego nie pokochasz mnie jak nikt wcześniej

Droga jest długa, podejście jest trudne, a duchy I goblin nigdy nie śpią
Burza minęła, niebo się przejaśniło
Ale nie ma odwagi, gdy ni ma strachu
Więc trzeba odejść, trzeba odejść

Słońce wschodzi, słońce zachodzi, a ten stary świat wciąż się kręci w kółko
Unosi mnie I ściąga w dół, zmusza mnie do szukania twardego lądu

Hai hai, hai hai, hai hai

Jeśli chcesz mnie poznać, jeśli chcesz mnie poznać
Dlaczego nie pokochasz mnie jak nikt wcześniej

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,roger_hodgson,hai_hai.html

to jeszcze link do strony Rogera Hodgsona > https://rogerhodgson.com/documents/bio.html

Tam jest również informacja, że kiedyś złamał sobie obie ręce w nadgarstkach i lekarze nie dawali mu już szans, że wróci do grania. On jednak dzięki wierze i samoleczeniu udowodnił, że nie mieli racji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz