wtorek, 4 sierpnia 2020

Co by tu przewidzieć?


Przewidziałem np. zwycięzcy turnieju "Legends od Chess". Postawiłem na Carlsena i się w tym wypadku nie pomyliłem. Gdy piszę, to już kilka godzin minęło od zakończenia ostatniego pojedynku, a zakład cały czas nie rozliczony. (Gdy przegrywam, to na ogół jest bardzo szybko rozliczony) Dziwi mnie również (jako matematyka) sposób przeliczania. Skoro kurs był 1,35, to na kalkulatorze wyraźnie widać, że powinienem wygrać 6,75, natomiast STS zakłada, że wypłaci mi 5,94. Gdzie jest 81 groszy?
-
Obstawiłem również (ale nie za pieniądze) wyniki wyniki pierwszej rundy Mistrzostw Polski Kobiet w Szachach. Tutaj to już naprawdę niespodzianki. Tak kiepsko jeszcze nie było. Jedynie Klaudia Kulon ma szansę wygrać, a same rezultatywne rozstrzygnięcia postawiłem (J. Zawadzka, to nawet chyba przegra).

2 komentarze:

  1. A wiesz, że istnieje coś takiego jak podatek od gier? W PL wynosi 12%. Pomnóż zatem 6.75 przez 0,88 (odjęta kwota podatku) i otrzymasz.... 5,94 zł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz już będę wiedział :) Rzeczywiście podatek od zakładów wzajemnych 12% i wtedy już wszystko pasuje.

    OdpowiedzUsuń