środa, 31 lipca 2019

Trudny trening taktyczny (szachowy)

Rozwiązywanie zadań szachowych, to na pewno bardzo ważny element budowania siły szachowej. Na chess.com, za darmo było tylko 5 zadań na dzień. Na lichess.org ... nie ma ograniczeń. Można rozwiązywać (za darmo) całymi dniami. Przez ostatnie dwa dni rozwiązałem ponad 400 zadań. Nie mierzyłem czasu, ale z pewnością poświęciłem wiele godzin. Czy taki trening ma przełożenie na poziom gry? Podejrzewam, że nie ma tu wyjątku od treningów w innych dyscyplinach. Jednorazowy długi trening może zmęczyć i wręcz zniechęcić. Systematyczne krótkie serie pozwalają utrzymać "przyzwoity" poziom. Natomiast chcąc mieć wyniki ... trzeba trenować dużo i regularnie. Zatem żadnego odkrycia nie dokonałem. Dochodziłem już nawet do poziomu powyżej 2200, ale w tej chwili muszę pogodzić się z wynikami w okolicach 2100.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz