wtorek, 20 czerwca 2017

Gdzie jest sprawiedliwość?

Opublikowano dzisiaj finałową dwudziestkę w konkursie "Kolorowe Boiska". Nie ma tam Wapna.
Obawiałem się ... i niestety moje obawy się potwierdziły. Organizatorzy wzięli 17 pierwszych szkół z grupy do  2999 i po jednej z do 5999, do 9999 i do 19999 
ust. 3. (minimum jedna szkoła z grupy). Jednak jak w takim razie interpretować zapisy z paragrafów 14-go i 15-go?

Przecież zapewne ideą podziału na grupy było danie szansy mniejszym miejscowościom. Jednak wyszło jak wyszło. Poniżej tekst odwołania, które napisałem do organizatora.
___
Dzień dobry,

Z niecierpliwością czekaliśmy na ogłoszenie finałowej dwudziestki.

Dzwoniłem już na infolinię w tej sprawie. SKANDAL!

Idea podziału na grupy według liczby mieszkańców miała w założeniu pomóc małym miejscowościom. Gdyby rzeczywiście w większych miejscowościach szkoły miały więcej głosów, taki podział miałby uzasadnienie ale w zaistniałej sytuacji, to jest SKANDAL!

Przy 67 startujących szkołach, logiczne jest, że wchodzi co trzecia szkoła. Zatem jeśli w danej kat. byłyby trzy szkoły, to niejako należało się 1 miejsce na taką kategorię.

Jednak przyjrzyjmy się całej tabeli. Ja jestem z Wapna. Wapno zdobyło 5216 głosów i było 19-e w swojej grupie a teraz kolejna grupa do 5999 mieszkańców. Tam zwyciężyły Radwanice, które zdobyły 3832 głosów (czyli ok.1400 mniej od Wapna). Teraz grupa do 9999 mieszkańców - tam jeszcze lepsza perełka - zwycięża Sobótka z 1013 głosami (pięć!!! razy mniej niż Wapno). Nawet patrząc na wyniki Nowego Tomyśla (miasta 10 razy większego od Wapna) 5318 głosów (tylko 100 więcej od Wapna) ale to jeszcze można jakoś uznać tzn. rzeczywiście mają więcej.

Gdyby wszystkie szkoły "wrzucić" do jednej kategorii, to Wapno spada na 20 miejsce i to jeszcze jestem w stanie zrozumieć - tzn. równe traktowanie wszystkich. Natomiast w obecnej sytuacji zamiast traktować w sposób uprzywilejowany małe miejscowości. W uprzywilejowanej sytuacji znalazły się duże miejscowości. Co przeczy założeniom podziału!!!

W zaistniałej sytuacji, po opublikowaniu listy - proponuję do 20 dodać 3 szkoły z naszej grupy a przynajmniej 2 (czyli 18. i 19.).

Jako ciekawostkę napiszę jeszcze, że w roku ubiegłym (edycja 2016) w ostatnim dniu głosowania była w Wapnie burza i przez większą część dnia nie było prądu i Internetu. Wtedy zabrakło nam 33 głosów (gdy średnio mieliśmy dziennie ponad 500 a przy końcu głosowania nawet 800 głosów dziennie)

_____

Obecnie jestem tak wzburzony zaistniałą sytuacją, że trudno mi zachować spokój ... ale jeśli nie zostaną podjęte jakieś kroki, to jestem gotów narobić w mediach zamieszania w tej sprawie.

__

Jacek Haja

nauczyciel z Wapna
___
Ciekaw jestem co odpowiedzą?
_
Tuż przed 19-ą dostaję odpowiedź i tak jak się spodziewałem powołują się na paragraf 16-y
Ja odpisuję następująco:
_________
Ponieważ ... chcą (organizatorzy) wojny a ja będę się odwoływał do tego wpisu więc dodam jeszcze - finałowe wyniki w naszej grupie (do 2999)
Tak naprawdę było o 23:59 - 5216 głosów. Natomiast zamiast 18. i 19 miejsca z naszej grupy awansowały do finałowej dwudziestki: Radwanice 3832 gł. (z grupy do 5999) i Sobótka 1013 gł. (z grupy do 9999).
________
Kolejna wymiana korespondencji:

Koordynator nie odpuszcza, ja też!
Koordynator liczy na moje zrozumienie ... a dlaczego on nie chce zrozumieć!
"Dziad swoje, baba swoje" - trudno o lepszy komentarz. (dodatkowo przyszło mi do głowy, iż "Koordynator Konkursu", to kobieta)
_____
Ciekawe, które szkoły miałyby mieć pretensje o faworyzowanie Wapna przez dołączenie do grupy finałowej?
Żeby lepiej zobrazować problem przygotowałem grafikę przedstawiającą laureatów, wraz z uzyskanymi głosami. (Koordynator napisał, że wszystkie głosy były prawidłowe) Ciekawe dlaczego te liczby nie figurują zatem przy szkołach? Wystarczy przyjrzeć się końcówce!
... i jeszcze wersja poprawiona
... i jeszcze ostatnia próba
jednak nie wytrzymałem i napisałem jeszcze raz

___________
12.04.2019
Obecnie zgłosiliśmy pracę do konkursu Nivei ...za 2 godziny koniec zgłoszeń. Właśnie natrafiłem na stronę o ... głosowaniach w tym konkursie ....
https://youngmoney.pl/oszustwo-w-konkursie-nivea-na-podworko-2015-czy-uczciwosc-ma-jeszcze-znaczenie

3 komentarze:

  1. Też nie rozumiem co szkodziło dopuścić więcej szkół. Patrząc na to że zebraliście sporo głosów i wasze zaangażowanie było znacznie większe niż w szkołach z dużych miejscowości powinni organizatorzy was zakwalifikować do drugiego etapu.
    Artur Urbaniak

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko dopuszczenia do drugiego etapu się domagam. Nie twierdzę, że mamy najlepszy film. O tym niech zdecyduje Jury. Gdyby o mnie chodziło, to bym "odpuścił" ale tu chodzi o dzieci ... które nie są takie "ciemne" i też obserwowały głosowanie ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Panie Jacku niech Pan nie odpuszcza. Warto pokazać że się walczy do końca. Dzieciaki na pewno to docenią.
    Artur Urbaniak

    OdpowiedzUsuń