czwartek, 13 października 2016

Motyw komin(k)owy

Zrobiło się na tyle zimno, że trzeba zacząć palić. Wczoraj pojawił się komentarz przy moim filmie o czyszczeniu szyby w kominku. Komentator lekko mnie skrytykował, ja odpowiedziałem na komentarz i rozpoczęła się całkiem rzeczowa dyskusja, z której osoba zainteresowana kominkami może się trochę dowiedzieć. Akurat ten film jest (chyba) jedynym moim filmem o przewadze negatywnych ocen. Wyświetleń ma relatywnie dużo, czyli jakieś zainteresowanie jest ale oceny pewnie zniechęcają do oglądania. Akurat w tym temacie jest trochę filmów ale przeważnie reklamują one jakiś wybrany środek chemiczny a ja ... zachwalam czystą wodę.
Zainteresowanych tematem zapraszam do poczytania komentarzy pod filmem (ale w wersji na YT). Specjalnie zwracam uwagę na dopisek w nawiasie. W obecnym świecie technologii trzeba uważać na dokładność określenia. Minimalna różnica w podejściu i klops. Miałem dzisiaj lekcję z klasą drugą gimnazjalną. Uczniowie mieli kończyć prace rozpoczęte w ubiegłym tygodniu. Kilkoro sygnalizowało mi, że nie mogą znaleźć pracy, że ktoś im usunął. W trzech przypadkach pomogłem od razu a w czwartym też (jak uczennica) nie mogłem ale ... odkryłem "w czym sęk". Okazało się, że uczennica była w ubiegłym tygodniu zalogowana na innym koncie ale odkrycie tego w konkretnej sytuacji wcale nie jest takie proste. 
Tak jeszcze przy okazji, w czasie dzisiejszego biegu przyszło mi do głowy, że komin to całkiem wielki wynalazek. Nie aż tak wielki i popularny jak koło ale jednak dość ważny dla człowieka. Przy tym - jakże prosty. Efekt kominowy, to efekt fizyczny ale ma swoje odniesienia również w innych sferach życia. Nie przypadkowo mamy np. ustawę kominową. Nawet w świecie szachowym funkcjonuje chyba coś na wzór "komina rankingowego" tzn. będąc w "bagnie rankingowym" ranking (mimo równej gry) co rusz spada, pogrąża się a jak ktoś znajdzie się w sprzyjających okolicznościach, to ... ranking może mu się "sam nakręcać" (mimo równej gry).
-
Dzisiaj zmarł Andrzej Kopiczyński.Czterdzieści lat temu, gdy oglądałem film "Czterdziestolatek" - bohater wydawał mi się ... taki naprawdę dojrzały, wręcz stary ... a teraz mam pięćdziesiątkę, czyli 10 więcej i ... chcę się czuć młodszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz