czwartek, 18 czerwca 2015

Sprawdzian, który kłóci ... i jeszcze czerwoni hejterzy

Co roku, jak bumerang powraca temat sprawdzianu (a wkrótce egzaminu gimnazjalnego i matur) szóstoklasistów. Wczoraj natknąłem się na artykuł w GW właśnie o wynikach sprawdzianu. To jeszcze "nic" - pod artykułem natknąłem się na komentarz, który ... prawdopodobnie napisany był pod moim adresem. Niejaki "sld" stwierdza: "W Wapnie JH znowu będzie zrzucał winę na dzieci (że są coraz gł...) i ich rodziców. Kolejny raz SP na szarym końcu, a część nauczycieli jedyne o czym myśli to podwyżki." Nie kojarzę osoby związanej ze szkołą w Wapnie o inicjałach JH (oprócz mnie). Natomiast w ubiegłym roku to właśnie ja przygotowywałem analizę sprawdzianu na potrzeby rady pedagogicznej a ta analiza była później jeszcze przedstawiana radnym i Radzie Rodziców. Postanowiłem nie wdawać się w dyskusje z hejterami, ... bo, gdy zniżę się do ich poziomu, to zniszczą mnie swoim doświadczeniem. Przynajmniej jeśli nie pojawi się moje imię i nazwisko. Widocznie moja analiza stała się głośna. Tylko, że ja nigdzie nie pisałem ani nie mówiłem o rzekomej WINIE DZIECI. Ja próbowałem tylko obalić mit, że "nauczyciele mają największy wpływ na wyniki nauczania dziecka". Starałem się wyjaśnić (tym którzy chcieli mnie wysłuchać), że to nie jest wina nauczycieli, że Wapno stale jest w ogonie. Zestawiałem dane o poziomie bezrobocia w województwie - powiat wągrowiecki ma największe w Wielkopolsce a Wapno ma największe bezrobocie w powiecie. Już później dowiedziałem się, że najlepsze wyniki w województwie osiąga powiat wrzesiński, gdzie ... bezrobocie jest najmniejsze w województwie (!) i co normalne dochód na 1 mieszkańca jest największy(!!!).
Na przykładzie mojej klasy pokazałem, że połowa uczniów w klasie nie ma "normalnej" sytuacji rodzinnej tzn. normalnej rodziny. Trochę pisałem o tym tu. Przed dwoma laty pisałem tu
Trzeba mieć naprawdę grubą skórę, aby znosić pomówienia, wybaczać chamskie zachowania i cały czas być miłym dla uczniów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz