wtorek, 23 czerwca 2015

Gala CDEW

od lewej: Sandra Nowakowska, Zuzanna Grewling, Jacek Haja (fot. J.Haja)
Byłem dzisiaj na gali Cyfrowej Dziecięcej Encyklopedii  Wielkopolan. Sandra Nowakowska zajęła 1. miejsce a Zuzanna Grewling 4. miejsce w grze edukacyjnej, która była częścią projektu. Oficjalną (lakoniczną) relację zamieściłem na stronie szkolnej. Gdy jechałem do Poznania, to ... "modliłem się", żeby mnie nikt (dziennikarze lub organizatorzy) nie pytał o ten projekt. Prawdą jest, że "dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane". Od samego początku projekt był ... efektowny i tym razem znów były peany - jak to wszystko "och i ach". Ja - ich (organizatorów) nawet rozumiem - trzeba dobrze sprzedać swoją pracę ... i to im się udało. Bardzo "gładko" opowiadali.
Nie będę się jednak wielce rozpisywał, wystarczy że zostanie to w mojej głowie. Generalnie ... ogromne marnotrawstwo środków. "Wielkie" technologie - totalny "niewypał" ale świat tego nie zobaczy, bo dostęp do forum mieli organizatorzy i nauczyciele a nie wszyscy. Zresztą nawet te dziewczynki w prywatnych rozmowach wypowiadały się nie do końca pozytywnie. One akurat miały na myśli platformę ISPU, na której prowadzony był projekt i gra. Akurat rzetelnie o graczach wypowiedział się prof. Dylak, który stwierdził, że uczniowie musieli przyjąć jakieś tam strategie i stali się naukowcami, bo te strategie doprowadziły ich do sukcesu. (taki był sens wypowiedzi)
Jedną z nagrodzonych szkół było Sienno z powiatu wągrowieckiego. Opracowali biogram Artura Siódmiaka (piłkarza ręcznego) - tego od pamiętnej bramki w meczu z Norwegią o Mistrzostwo Świata. W związku z ich nagrodą, na gali był Wicestarosta Michał Piechocki. Zdziwił się, gdy mnie zobaczył i autentycznie gratulował. Dla niego ta gala, to pewnie też był znakomity spektakl kolejnego "sukcesu" UE.
Żeby jednak nie być aż tak krytycznym - sukcesem CDEW było "odkopanie" tych często niezwykłych bohaterów, o których warto pamiętać. Nie byłoby np. IRENIADY, przeciętni mieszkańcy nie mieliby często nawet szansy poznać losów niektórych swoich "sąsiadów".
__
Ja tu "piszu, piszu ..." a okazuje się, że Sienno urządziło już swoją galę w Wągrowcu ... i byli goście i były kwiaty i ... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz