piątek, 13 czerwca 2014

Sprawdzian - jak zwykle ... kiepsko

Nie kupiłem tego numeru GW, zresztą przecież nie kupuję gazet papierowych ale wystarczył mi ten fragment. Kiepsko wypadł powiat a najgorzej ... Wapno. Chyba w ubiegłym roku też napisałem kilka zdań na ten temat. Nie chce mi się jednak wracać do tamtego tekstu, więc zapiszę sobie to co postaram się zamieścić w analizie, którą pewnie będę musiał zrobić.
Otóż natrafiłem na taką stronę z artykułem o mitach związanych z edukacją. Strona jest po angielsku, mi przeglądarka tłumaczy na "kiepski" polski ale idzie się domyśleć
ale przetłumaczę ten pierwszy:
Mit nr 1: Nauczyciele mają największy wpływ na wyniki edukacji dziecka
Oczywiście nauczyciele są niezwykle ważni. Dobrzy nauczyciele potrafią znacząco wpływać na osiągnięcia dziecka. Ale badania wskazują, że mniej niż 30 procent sukcesu szkolnego przypada na szkoły i nauczycieli. Najważniejszą zmienną jest status społeczno-ekonomiczny rodziny oraz jakość psychologicznego środowiska domowego i wsparciu zdrowia fizycznego. Mitem jest to, że nauczyciele mają większy wpływ na poprawę osiągnięć ucznia, niżżnorodne czynniki zewnętrzne (w domyśle - rodzina) .
_____
Z tego wynika, że 70 % wpływu na wyniki ma rodzina / dom / otoczenie <<< to już mój wniosek :)
----
Zrobiłem sobie małe podsumowanie mojej klasy. Przy każdym uczniu stawiałem sobie "+" gdy wiedziałem, że w domu jest ok "-" gdy np. ojciec pracuje za granicą tzn. długotrwale nie ma go w domu "--" gdy rodzice się rozwodzą/już się rozeszli. Okazało się, że przy czterech było "--" przy sześciu "-" tylko przy dwojgu mogłem spokojnie postawić "+" a przy reszcie nie wiedziałem co postawić. Czyli, przy połowie sytuacja jest .... nie ciekawa. Np. taki P. miał 26 punktów, niby dobry wynik ale gdyby miał normalną rodzinę, to pewnie miałby 36 punktów. D. miała np. 20 a spokojnie stać ją na wynik 30. Zatem "gubiliśmy" punkty nie tylko na słabych ale i na teoretycznie dobrych uczniach.
______
Zatem z pretensjami ... to nie do szkoły, już prędzej do rządu ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz