czwartek, 11 czerwca 2015

Do Berlina - baną, czy busem?

Oczywiście można jeszcze samochodem ale ... jak zacząłem kalkulować i sprawdzać. Nalepka, że samochód spełnia normy ekologiczne 80 zł (mandat za brak nalepki 60 Euro), parkowanie w Berlinie bardzo problematyczne (albo bardzo drogie). Do tego jeszcze opłaty za autostrady i stres jazdy po Berlinie ... zrezygnowałem.
Następna wersja - pociąg. Świetne połączenie ICC z Poznania do Berlina w 3 godziny ale ... normalne bilety dość drogie. Bilety w promocji już mnie prawie skusiły, bo właściwie dokonałem rezerwacji ale nie dokonałem płatności i ostatecznie anulowałem. Tak właściwie, to PKP mnie wkurzyło. Regulamin z cennikiem ma 40 stron, tam jakieś warunki, tabelki wzory biletów i zastrzeżenia, że jak bilet powrotny to zaraz z biletem "tam" a jak w promocji, to nie podlega zwrotowi i pełno jakiś kruczków. Do tego doszedłem w końcu do tego, iż dla syna 14 letniego nie otrzymam żadnej zniżki, bo jak bilet promocyjny, to już bez zniżki (a promocyjne to jeszcze dwóch szczebli) za wiek, bo jak chciałbym zniżkę za wiek to owszem ale przy normalnym (a nie promocyjnym) bilecie. Już o wiele ciekawiej wyglądała strona niemiecka DB, gdzie też można było kupić bilet na ten sam pociąg i do tego strona po polsku i nie trzeba czytać jakiegoś regulaminu wielostronicowego, tylko wybieram ile i dla kogo chcę bilety i cena sama się aktualizuje sama. W końcu natrafiłem na "grubą międzynarodową aferę" - otóż kupując bilet (na ten sam pociąg) od Niemców otrzymuję darmowy bilet dla mojego (14-letniego) syna, bo w Niemczech dla takiego człowieka podróżującego z dorosłym z urzędu jest za darmo a kupując w Polsce muszę zapłacić jak za dorosłego, bo w Polsce z limit wiekowy to 12 lat. Pisałem nawet o tym do biura obsługi klienta i odpisali, że przekażą to odpowiedniej komórce. Gdzie tu równość? Żeby nie było - przeprowadziłem symulację zakupu w DB i rzeczywiście wskazałem wiek dziecka 14 lat i policzona została tylko miejscówka dla syna i trzy bilety normalne. Natomiast w PKP, to w promocji mogłem zakupić tylko 3 bilety i nawet nie zauważyłem szansy zakupu samej miejscówki (nawet gdyby syn miał 12 lat). Na Problem z zakupem 4 biletów zgłoszonym do biura obsługi - poradzono mi, abym kupił 2 razy po 2 bilety.
No to w końcu padło na PolskiBus.com i tu zaskoczenie - czas przejazdu tylko 4 godziny (zatem nie tak źle) do tego nowoczesny klimatyzowany pojazd z klimatyzacją i wifi. Cena w dwie strony (przy tych konkretnych przejazdach, które wybrałem) 363 zł (211+150+2), do tego zero wydziwiania -wystarczy sobie zabrać numer rezerwacji (a nie jakieś wzory imiennych (!)biletów PKP) i jeszcze opłata za ewentualną zmianę tylko 5 zł a nie "brak możliwości zwrotu".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz