niedziela, 3 marca 2024

Awaria Windows

 

Gdy czasu jest mało, to ... musi się jeszcze coś wydarzyć. Pół soboty straciłem na walkę z komputerem. Otóż niespodziewanie (w piątek) po włączeniu komputera nie zobaczyłem paska zadań i przycisku Start na dole ekranu. Formalnie komputer działał, w Internecie można było działać itd. ale ... już otworzyć plik w jakimś programie, to nie, wyszukiwać coś na dysku, to nie, włączyć ustawienia, to nie. Mogłem sobie szukać rozwiązań, tylko ... że praktycznie żadne nie działało. Większość porad polegała na: wciśnij klawisz Win+ .... Tylko, że te skróty nie działały. Albo w ustawieniach ... tylko jak włączyć ustawienia. W menadżerze zadań zakończ proces windows explorer ... ale nie było tego procesu. Nawet uruchomienie (siłowe, przyciskiem zasilania) z wciśniętym shiftem nic nie dawało. Trzeba było na dwa kroki tzn. siłowy restart i w oknie logowania była możliwość ponownego uruchomienia i wtedy system reagował na shift i pojawiał się ekran z opcjami naprawczymi ale większość była niemożliwa np. przywracanie systemu, bądź odinstalowanie ostatniej aktualizacji. Dwa razy robiłem ponowną instalację systemu (z zachowaniem plików) ale ... i tak pasek zadań się nie pojawił, czyli było po staremu. Dodawanie nowego konta nie wchodziło w grę, bo nie było jak. Na drugim koncie (na tym komputerze), które było wcześniej sytuacja była taka sama. Już zacząłem myśleć o przenoszeniu plików na jakiś inny nośnik, żeby zrobić format i czystą instalację ale znalazłem jeszcze opcję przywrócenie ustawień fabrycznych. Pozbyłem się programów, mam nadzieję, że uda mi się przywrócić, bo niektóre były opłacone. Miejsca na dysku przybyło ponad 70 GB ale najważniejsze, ze system wrócił do normy. Co było przyczyną? Nie wiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz