W obecnych czasach biuro podróży to biznes, który przy stosunkowo niewielkich nakładach może szybko przynosić bardzo dobre dochody. Jeśli ktoś nie chce zaczynać od zera, a dodatkowo chciałby skorzystać z wiedzy i know-how doświadczonego, uznanego na rynku partnera, interesującym sposobem na prowadzenie biura podróży może być franczyza.
Nie ma żadnych wątpliwości, że biuro podróży jest jednym z najlepszych pomysłów na prowadzenie własnego biznesu. Dlaczego? Otóż mimo pandemii, rosnącej inflacji oraz wojny na Ukrainie - czyli wszystkich czynników, które negatywnie wpływają na stan krajowej i światowej gospodarki - turystyka pozostaje jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż. Różnego rodzaju statystyki i badania potwierdzają, że Polacy chcą podróżować, w ciągu całego roku najczęściej oszczędzają właśnie na wakacje i na letni wypoczynek są skłonni wydawać naprawdę spore sumy. Można więc śmiało zakładać, że popyt na usługi świadczone przez biura podróży nie zmaleje.
Franczyza biura podróży - dlaczego warto?
W przypadku biur podróży dla osiągnięcia biznesowego i finansowego sukcesu bardzo mocno liczy się świadomość i zaufanie klienta do marki. Wiele osób wciąż ma w pamięci pojawiające się przed laty w okresie wakacyjnym informacje o bankructwach rodzimych biur podróży i problemach turystów z powrotem do kraju. Dlatego wydając pieniądze na wakacje najczęściej wybierają znane, sprawdzone, działające od lat biura podróży, których marka jest rozpoznawalna i obecna w przestrzeni publicznej.
Z tego względu założenie biura podróży pod własnym szyldem może być trudne i ryzykowne - zwłaszcza na początku działalności może być ciężko o zdobycie zaufania klientów. Ciekawym pomysłem dla osób mimo wszystko marzących o pracy w turystyce, jest więc franczyza biura podróży.
Franczyza biura podróży - na czym to polega?
Franczyza to rodzaj prowadzenia działalności, w ramach którego franczyzobiorca (firma - córka) działa pod marką franczyzodawcy (firmy - matki), korzystając z jej nazwy, identyfikacji wizualnej, systemów rezerwacyjnych, know-how, praktyk marketingowych, reklamowych, bieżącego doradztwa itp. W zamian franczyzobiorca uiszcza na rzecz franczyzodawcy ustalone wcześniej opłaty, takie jak:
wstępna opłata franczyzowa - za dołączenie do sieci sprzedaży franczyzodawcy,
bieżąca opłata franczyzowa - zazwyczaj jest to określony procent od wartości sprzedaży zrealizowanej przez franczyzobiorcę,
opłaty dodatkowe - np. na wspólne dla całej sieci działania marketingowe.
Jak to wygląda w praktyce? Jak informuje na swojej stronie internetowej sieć biur podróży Fostertravel.pl, pobiera ona od partnerów opłatę od obrotów wynoszącą 20% wartości prowizji od stawek wypracowanych przez sieć. Do tego doliczyć trzeba około 15 tys. zł na aranżację lokalu, zakup komputera, mebli, elementów reklamowych itp.
To właśnie lokal jest jednym z kluczowych elementów franczyzy - franczyzodawcy mają zazwyczaj co do niego ściśle określone wymagania. W przypadku wspomnianej już sieci Fostertravel.pl jest to powierzchnia 25-30 m2 z dobrym dojazdem i parkingiem, najlepiej w centrum dużego miasta, w galerii handlowej lub przy jednej z głównych ulic. Lokal musi mieć duże okno wystawowe, linię telefoniczną oraz stałe łącze internetowe. Spójny we wszystkich lokalach musi być też wystrój.
Franczyza biura podróży - czy to się opłaca?
Uruchomienie franczyzy biura podróży trwa około miesiąca. Głównym zarobkiem franczyzobiorcy jest prowizja - różni się ona w zależności od sieci, ale waha się zazwyczaj od około 10 do nawet 18%. Najlepsi franczyzobiorcy bywają czasem nagradzani przez sieci bonami turystycznymi albo zabierani na tzw. study tour, aby poznać lepiej dany region.
Oczywiście w ramach franczyzy można liczyć także na inne korzyści. W przypadku wspomnianej sieci Fostertravel.pl partnerzy otrzymują:
możliwość korzystania z najlepszej w Polsce wyszukiwarki ofert turystycznych,
opiekę i pomoc ze strony przedstawiciela Fostertravel.pl,
wewnętrzny system przepływu informacji oraz Back Office,
pomoc w wizualizacji materiałów reklamowych,
szkolenia wprowadzające, systemowe, sprzedażowe, produktowe i study tour.
Jak widać, franczyza biura podroży może być ciekawym sposobem na rozkręcenie własnego biznesu - dochodowego, ale jednocześnie prowadzonego we wsparciu doświadczonego partnera.
-
Materiał powstał we współpracy z marką Fostertravel
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz