wtorek, 15 grudnia 2015

Arcymistrzowie dla amatorów ...

Oto powód mojej bezsenności. Pracuję nad projektem, który zostanie wkrótce umieszczony na Polakpotrafi.pl Bez owijania w bawełnę - chcę zdobyć fundusze na zakup szachowych zegarów elektronicznych. Powód - w szkole mam tylko mechaniczne i to jeszcze za mało, tzn. zawszę muszę na PITS pożyczać, prosić, jeździć, odwozić. Jeśli się uda, to ja będę mógł pożyczać. W dalszej perspektywie - w najbliższych Mistrzostwach Powiatu można by wprowadzić tempo z dodawanym czasem i wtedy wreszcie miałbym szanse :) Wracając do projektu - jest finansowanie crowdfoundingowe tzn. ja szukam ludzi którzy mnie wesprą finansowo ale powinienem im zaoferować jakieś nagrody za wsparcie. Wstępnie nagrody mają wyglądać następująco: za wsparcie 10 zł umieszczenie ofiarodawcy na stronie z listą sponsorów i podziękowaniami, za 100 zł oprócz podziękowań zdjęcie arcymistrza/arcymistrzyni z autografem, za 1000 zł podziękowania wraz z 10 zdjęciami oraz możliwością umieszczenia naklejki reklamowej (z logiem lub adresem www) na 10 zegarach. Najbardziej liczę na wsparcia 100 złotowe, czyli takie w których mecenas będzie chciał otrzymać np. zdjęcia GM Magnusa Carlsena wraz z autografem. Tutaj widziałbym również pomoc klubów tzn. np. kilku zawodników zrzuci się po 10-20 zł i jeden w ich imieniu wesprze za 100 zł a wtedy klub otrzyma fajną pamiątkę. Na firmy za bardzo nie liczę ale nigdy nie wiadomo, może akurat będą chcieli sobie w korytarzu oprawić i powiesić galerię wielkich szachistów albo przekazać dalej. Oczywiście zdarzyć się może jakiś cud i jakiś milioner nie będzie miał co zrobić z 10.000 zł i przekaże Wapnu. Skoro będę deklarował nagrodę to wypada się o nią jakoś postarać i już rozpocząłem starania. Nie licząc GM Jacka Tomczaka, pierwsza odpowiedziała GM Monika Soćko :)
Jeśli teraz czyta ten tekst jakiś GM lub ktoś, kto "ma dostęp" do znanych GM, to apeluję o pomoc!
To właśnie arcymistrzowie i arcymistrzynie mają mi pomóc i trochę się poświęcić, bo ja nie chcę im płacić, ba nawet nie chcę zwracać kosztów przesyłki. Jeśli ktoś nie będzie chciał, to trudno, nic na to nie poradzę (i wytykać też nie będę). Tak myślę, że raz można sytuację odwrócić. Normalnie to amatorzy są "skubani" a to wpisowe na turnieju a to książka. W końcu tak wiele nie chcę - tylko zdjęcie z autografem. Natomiast za zdjęcia zapłacą, ci których na nie stać. Obecnie jak najszybciej muszę przygotować krótki filmik promocyjny, to jest warunek konieczny do startu projektu. Zatem zamiast pisać powinienem już pracować nad filmikiem. Obrazek który jest nad tekstem zaprojektowałem na wizytówkę strony na portalu ale jeśli ktoś chciałby mi zaprojektować lepszą, to chętnie przyjmę pomoc. Syn mi powiedział, że jest taka "w moim stylu" ale odebrałem, że nie za bardzo mu się ten obrazek podobał (zalecany rozmiar to 585px x 440 px). Dlaczego wybrałem sobie model zegara DGT 960? Generalnie lubię grać w szachy 960 a czasami może zrobiłbym taki turniej i wtedy ta funkcja by się przydała. Ostatnio pojawił się model DGT 1001, też bardzo fajny i do tego najtańszy z elektronicznych (70 zł) ale ... nie ma funkcji dodawania czasu za posunięcie, co dla mnie jest wadą. Właściwie to się przyznam, że pod choinkę zamówiłem sobie DGT 960 i będę miał szansę potestować. Bardzo sprzyjającą okolicznością jest ich mała waga i małe wymiary - czyli będą łatwe do transportu, gdy trzeba będzie je gdzieś zabrać. Co będzie gdy zbiorę więcej pieniędzy niż te zakładane 10.000? Cóż, dokupię jeszcze kompletów szachowych a jak będzie dużo to i może jakaś szachownica do transmisji internetowej? To był "wypas". Co będzie jak nie uzbieram 10.000? Wtedy pieniądze zostaną oddane tym, którzy chcieli wpłacić (bez potrąceń). Niby tragedia ale przecież zostaną mi te zdjęcia z autografami ... czyli będę mógł dalej (już poza projektem) "wymieniać" je na zegary. Trzeba jednak wierzyć w sukces :)
Na podsumowanie filmik "Szachista" :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz