sobota, 30 września 2023

Man-made

 

..błąd za błędem.  Zastanawiałem się ostatnio jak nazwać coś wymyślonego przez człowieka, żeby było krótko i zwięźle a przy okazji stało się takim "znacznikiem", wiralem. Na myśli miałem, coś co odróżniałoby "twórczość" ludzką od "twórczości" sztucznej inteligencji. Słyszałem, czytałem, że sprzedawane są już książki napisane przez AI, obrazy stworzone przez AI itd. Tak się porobiło na tym świecie. Przed chwilą zagrałem sobie partyjkę z komputerem i po ruchu Se4  dostrzegłem atak na Sc3 zatem odruchowo zagrałem Gd4 (aby bronić skoczka), tylko że nie zauważyłem Sc6:d4. Zwykła długa roszada 0-0-0 rozwiązuje problem białych ale tego posunięcia tak od razu nie dostrzegłem. Tak właśnie myśli człowiek ... coś zobaczy ale nie zwróci uwagi na inny aspekt. Właśnie dlatego warto uprawiać szachy, aby trenować właściwą ocenę sytuacji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz